عزاداری امام حسین (ع) روحیه ایثار وشهادت را تقویت می کند

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت که عزاداری امام حسین (ع) موجب تقویت روحیه ایثار و شهادت می شود براین اساس دشمنان اسلام از این حرکت دینی کینه دارند.

ایت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای سپاه و بسیج ناحیه امام حسین (ع) شهرستان کرج افزود: همزمانی هفته دفاع مقدس و محرم پیام هایی دارد و هر 33 سال یک بار اینزمان تکرار می شود و فرصتی است تا پرونده شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با دفاع مقدس تطبیق داده شود.
وی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران دگرگونی های جامعه تازه تاسیس ما بود و زمینه های رشد جامعه در این دوران محقق شد.
وی گفت: اکنون یکی از وظایف اصلی ما این است که فواید دفاع را به صورت مرتب برای مردم بازگو کنیم.
وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس بیش از 30 کشور جهان به صورت اشکار و پنهان در مقابل ایران ایستادند تا گفتمان تازه ای که جهان استکبار را به خط انداخته بود نابود کنند.
حسینی همدانی بیان داشت: امروز هم دست های پنهان با عناوین دهان پرکن تلاش می کنند انگیزه هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و ان زمان را مدیریت می کرد از جامعه ما بگیرند و ان را تضعیف کنند.
وی گفت: آن ها درصدد هستند تا ایثار و شهادت را از کتب مدرسه تا دانشگاه گرفته و این عناوین را حذف کنندو حتی عکس های مربوطه را هم تحمل نمی کنند و ان را از کتاب های درسی حذف می کنند چون در این عکس ها روحیه ای است که دنیای دنیاداران را بر سرشان خراب می کند و بیداری را در جوامع بشری احیا و زندگی را به ستمگران سخت می کند.
امام جمعه کرج افزود: به روحیه انقلابی و نظام انقلابی تهمت خشونت گرایی و تندی می زنند و سعی به انزوا کشاندن این روحیه و تفکر دارند و در داخل نیز عده ای نادان و شاید با توجه همراهی می کنند.
وی با بیان اینکه اینها به دنبال ایجاد بدعت در حرکت ملت غیور ایران هستند, اظهار داشت: ما موظف هستیم در مقابل بدعت ها بایستیم.
وی گفت: قیام امام حسین (ع) مبارزه با بدعت ها بود که اینکار را با امر به معروف و نهی از منکر انجام می دادند و یکی از بزرگترین بدعت ها و منکرها از بین بردن ارزش های اسلامی و یکی از بهترین معروفات نیز بیان فواید دفاع مقدس مثل حفظ و تقویت روحیه انقلابی است.
امام جمعه کرج تاکید کرد که دفاع مقدس به همه نشان داد که ملتی با دست خالی ولی عزم عالی با تکیه بر خدا می تواند در مقابل همه چالش ها بایستد و هم کم کاری ها و نواقص متوجه ملت ها را دور کند.
وی اضافه کرد: در جنگ نشان دادیم که کشوری هستیم مقتدر و این اقتدار را در دوران دفاع مقدس و پس از ان نهادینه کردیم و دشمن از همین اقتدار ما عصبانی است و حرکت های جهانی بر علیه ما به خاطر همین اقتدار است.
وی گفت: اگر قصد براندازی نظام الهی ما را دارند و می خواهند ما را تضعیف کرده و از بین ببرند به دلیل همین اقتدار است.
امام جمعه کرج تصریح کرد: به خاطر اینکه عزاداری امام حسین (ع) روحیه دفاعی، روح و انگیزه جهاد و شهادت را در ما تقویت می کند، مورد کینه دشمنان اسلام است.
وی افزود: اگر قدرت موشکی ما باعث اقتدار است و پاسداران ورزیده ما مایه اقتدار هستند , تمام اینها باعث کینه ورزی دشمن است.
وی بیان داشت: به فضل خدا پاسداران و بسیج با اقتدار و صلابت در مقابل تمام دنیای استکبار ایستاده اند و امروز سعی می کنند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستند در اطراف ما چالش درست کنند , گفت: داعش رو به اضمحلال و نابودی است ولی فتنه جدیدی طرح ریزی کرده اند تا منطقه آرام نباشد که کشورهای منطقه باید هوشیاری خود را حفظ کنند.
حسینی همدانی افزود: دشمن آماده است تا ما غفلت کنیم و ما را از بین ببرد و غافل از اینکه نیروهای مسلح و بسیج ما خواب خوش را از آن ها می گیرند.
وی اظهار داشت: اگر روزی دشمن حماقت کند و طمعی به ایران اسلامی داشته باشد چیزی برای پس دادن از آن ها باقی نخواهد ماند و امروز همچنان دوران دفاع مقدس ادامه دارد ولی رنگ و چهره ان تغییر پیدا کرده و هنوز احتیاج به بسبجیان دلاور و افسران جنگ ها در عناوین دیگر مثل اقتصادی, فرهنگی و ....است و در این عرصه ها باید با قدرت وارد شویم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =