یکی از بازارهایی که در هیچ زمان با رکود رو به رو نشد و همیشه مشتریان خود را داشت، معلم کنکور است. والدین برای ارتقای رتبه کنکور کودکان خود هزینه هنگفتی می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته آمار شغل های پردرآمد در کشور در رسانه ها منتشر شد. میان مشاغلی که به پولساز بودن معروف هستند، مانند پزشکی و مدیران نفتی، به شغل معلمی نیز اشاره شده بود که موجب تعجب بسیاری از کاربران شد.

در حال حاضر یکی از بازارهای پر مخاطب، بازار تدریس «کنکوری ها» است. معلم هایی که برای تدریس دانش آموزان کنکوری در این بازار نام شان تبدیل به یک برند معروف شده، از این طریق درآمدهای بالایی را کسب می کنند.

موسسه ها، آموزشگاه ها و مدارس برای بالا بردن آمار قبولی دانش آموزان خود در کنکور از معلم های صاحب برند و مطرح استفاده می‌کنند که هزینه این معلم ها نیز به شدت بالاست. از طرف دیگر والدین در زمینه تدریس کودکان خود، هزینه های زیادی می کنند و به دنبال معلم های «برند» هستند.

به طوری که گفته می شود هزینه معلم های «برند»که آمار رتبه قبولی دانش آموزانشان بالا است، به جلسه ای ۴ میلیون تومان نیز می رسد. در واقع دانش آموزان دقیقه ای حدود ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای یادگیری از معلم های مشهور هزینه می کنند. البته این هزینه می تواند میان چند نفر تقسیم شود، اما دانش آموزانی نیز هستند که به طور خصوصی معلم هفته ای یک بار برای هر درس می گیرند.

از طرفی فارغ التحصیلان نیز به تدریس اقدام می کنند که آن ها هزینه کمتری را دریافت می کنند. به طور معمول یک ساعت الی یک ساعت و نیم، بسته به درس و دانش آموز، خصوصی بین ۱۰۰ هزار تومان الی ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند. 

هر چه تجربه و شهرت معلم بیشتر شود این قیمت نیز افزایش پیدا می کند. به طور معمول با توجه به گزارش میدانی، اکثر دانش آموزان سال کنکور از مدارس غیر انتفاعی مناطق یک و دو تهران که معلم خصوصی می گیرند، جلسه یک ساعت و نیم حدود ۶۰۰ هزار تومان الی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر معلم هزینه می کنند. در واقع معلم ها دقیقه ای ۶ هزار و ۶۰۰ تومان الی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان برای تدریس پول دریافت می کنند.

اما به طور مجموع بسته به شهرت افراد این هزینه ها فرق دارد. معلم خصوصی کنکور از حداقل ۱۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان وجود دارد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    59 2
    متاسفانه کنکور هیچوقت نتونست واسه افرادبیکاراشتغال زایی کنه. تمام افرادی که درگیر کنکور واموزش هستن همه شاغل هستن و ازان به عنوان شغل چندم استفاده میکنن. مثلا طرف دکترای عربی داره بیکاره ولی فلان اموزشگاه ازمعلم عربی منطقه که خودش شاغل هست استفاده میکنه. من خودم معلمم وبه نظرم کنکور به یه غول درامدزایی واسه بعضیاتبدیل شده. تمام بدبختی مردم ازهمین کانون قلم چی و سایر اموزشگاههای مشابه هست. جوری شده که طرف نان شبم نداشته باشه باید عضو کانون بشه تابتونه قبول یشه. همین روزاس که اموزش پرورش زیرشاخه کانون بشه
    • بی نام DE ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      8 0
      متاسفانه تا بحث تغییر در کنکور به میان کشیده میشه عده ای چنان مقاومت میکنند که حاضر نیستند ببینند که این غول بی شاخ و دم با روح و روان بچه های مردم چه کارها که نمیکنه
  • ل IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    17 0
    این قضیه گرفتن معلم خصوصی درامدزایی از این راه طوری شده ک قلمچی ک پشتیبان استخدام میکنهخودم ی سال پشتیبان بودم بهشون حقوقی ماهیلنه حدود سی هزار تومان میدهدر واقع حقوق نیست و هزینه تلفن بابت تماس هفتگیه ک میگه خودت باید از طریق دانش اموزات برا خودت خصوصی جور کنی تادرامد داشته باشی. همین موضوع باعث میشه پشتیبان ب دانش اموز از دوم ابتدایی بگیر تا پیش دانشگاهی از لحاظ روانی فشار بیاره و الکی بهش تلقین کنه ک ضعیفی و اعتماد ب نفسشو خرد کنه تا باهاش خصوصی بگیره.در واقع این تفکر ک بدون معلم خصوصی نمیسه از اینجا تو ذهن دانش آموز شکل میگیره و عادت میکنه به معلم خصوصی.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    15 13
    بی خود سعی نکنید کنکوررو بد جلوه بدید تنها جایی که تو این مملکت پارتی و تقلبی توش نیست همینه این که بیش از اندازه تو رشته ای پایه دانشجو گرفتن ربطی به ماهیت کنکور نداره همون طور که می بینیم ارزش رشته های تجربی بخاطر ظرفیت کم حفظ شده کسی هم درس خون باشه می خونه مگه همین امسال از منطقه سه وسیرجان نفر اول تجربی نشد هرچیزی جز کنکور باشه فقط ژن خوبا واقازاده ها می رن تو دانشگاهها ورشته های تاپ
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      20 2
      البته اگر سهمیه ها از کنکور حذف گردد یقینا این ماراتن بیش از پیش به برقراری عدالت آموزشی نزدیک میگردد.هرچند من نیز ذات کنکور را در این شرایط کنونی منصفانه ترین متد سنجش و پذیرش میدانم و با حذف آن میانه ای ندارم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    11 1
    خوبه بدون پرداخت مالیات چنین درامد های بالایی ، البته بنده به مقام شریف معلمان ارج می نهم اما بحث این مسایل حاشیه است که برای عده ای تجارت پر سود است.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    12 0
    هزار تومن هم میزاشتین روش طرف یارانشو میداد
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    13 4
    چرا از دستمزدهای گاها تا ساعتی یک میلیون تومانی فوتبالیست تیم انتهای جدولی چیزی نمیگویید؟؟؟
  • بی نام DE ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    5 0
    یا مثل آلمان کلا بساط کنکور رو جمع کنید یا مثل بقیه کشورها امتحانات استاندارد رو ملاک قرار بدید یا حداقل یکسری تغییراتی در کنکور به وجود بیارید و سبک تر و موثر تر کنید . نمیشه که تو همه چیز میخواهیم بین المللی و مطابق استانداردهای غربی باشیم ولی وقتی که بحث تغییر در سیستم های فرسوده میشه مقاومت میکنیم.
  • علی دانشجوی رتبه دو رقمی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    5 1
    بنده با اینکه از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکردم با عرق جبین رتبه م از همه بچه های مدرسه مون بهتر شد . کسیکه اهل تلاش باشه بدون کلاس کنکور و معلم خصوصی هم پیشرفت میکنه و برعکس . ضمننا کنکور با حذف سهمیه ها عادلانه ترین شیوه گزنیش برای ما بدون پارتی ها ست
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    2 3
    البته فقط برای معلمان کنکور تجربی این مطلب درسته.