فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از زلزله زدگان این شهرستان خواست به پیامک های مشکوک افراد سودجو و کلاهبردار پاسخ ندهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «منوچهر امان اللهی» افزود: مشاهده شده که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک های مشکوک با مضامین اعلام شماره کارت بانکی و درخواست واریز کمک بلاعوض به زلزله زدگان، اقدام می کنند.

وی عنوان کرد: در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات دریافتی از سوی گیرندگان پیامک، نسبت به فریب مردم زلزله زده اقدام و از مشتریان کلاهبرداری می کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: شهروندان زلزله زده باید برای جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن، در صورت دریافت این گونه پیامک های مشکوک، از پاسخ دادن یا واریز وجه بدون کنترل حساب های مقصد خودداری کنند.

سردار امان اللهی ادامه داد: هشدارهای لازم در خصوص بی توجهی زلزله زدگان به پیامک های مشکوک تلفن همراه، از طریق یک اطلاعیه در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پلیس همواره آماده برخورد با افراد سودجو و کلاهبردار است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر یک از شیوه های کلاهبرداری بدون توجه به این درخواست، با مراجعه به پلیس، شماره های تماس این افراد سودجو را در اختیار پلیس قرار دهند تا پیگیری های لازم انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =