ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در اهواز در ساعت 11 صبح امروز، به بیش از 47 برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسکری  درباره میزان آلاینده‌های گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت11 صبح امروز (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) میزان ذرات ریزگرد در هوای اهواز 7135 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از 47 برابر حد مجاز است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین میزان ریزگردها در امیدیه 636 میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد 238 میکروگرم بر مترمکعب، در آبادان 167 میکروگرم بر مترمکعب، در حمیدیه 1317 میکروگرم بر مترمکعب، در بهبهان 117 میکروگرم بر مترمکعب، در بندر امام 215 میکروگرم بر مترمکعب، در رامشیر 249 میکروگرم بر مترمکعب، در دزفول 110 میکروگرم بر مترمکعب و در خرمشهر 126 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

عسکری بیان کرد: بدین ترتیب میزان غلظت ریزگردها در حمیدیه به بیش از 8 برابر و در امیدیه به بیش از 4 برابر حد مجاز رسیده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 0
    در سالهای گذشته انتقال آب کارون به زاینده رود به صورت مخفیانه و بدون اینکه رسانه ای شود انجام میگرفت. در بعضی روزها به یکباره حدود 100 متر از عرض رودخانه به طور کامل خشک میشد ولی غالب مردم علت را نمیدانستند.در شبکه های استانی هم اگر بحثی میشد مطابق انتظار با دروغ هایی نظیر خشکسالی و یا کشت نیشکر و گرمای هوا و تبخیر آب وامثالهم قضیه را ماست مالی میکردند. بنده از بعضی از آشنایان که در سازمان آب و برق دارای منصبی بودند از ماجرا خبر داشتم.اکنون که کارون به ته رسیده در مورد بعضی طرحهای انتقال آب اطلاع رسانی میشود آن هم با ارایه آمار دروغین در مورد حجم آب انتقالی . رسانه ای کردن این طرحها به موازات کوبیدن بر طبل خشکسالی بیانگر خواب بدی است که برای کارون دیده اند
  • مجید A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 0
    سوالی که برای من پیش میاید و همه مخالفان صحبتهایم را به چالش میکشم این است که کجای دنیا را دیده ایدکه رودی با عظمت مثل کارون که روزی قابل کشتیرانی بود را به این وضعیت اسفناک دچار کنند؟حتی ترکیه که هیچ گاه رابطه خوبی با سوریه و عراق نداشته چنین اقداماتی را بر روی سرچشمه‌های دجله و فرات انجام نداده است. من همه را به چالش میکشم که رودی را در هر جای دنیا خواستند معرفی کنند که روزی نه چندان دور 21 میلیارد متر مکعب دبی داشته و قابل کشتیرانی بوده ولی اکنون به لجنزاری کم عمق تبدیل شده است. اگر راست میگویید جواب سوال من را بدهید.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 0
    گرد وخاک میخوریم چون تالاب شادگان خشک شده.تالاب شادگان که در جنوب اهوازه خشک شده چون کارون شدیدا کم آب شده.کارون شدیدا کم آب شده چون طی دو دهه گذشته سرچشمه هاش یکی پس از دیگر منحرف شده به اصفهان تا باهاش جنگل مصنوعی روی کوههای کویری بسازن،هزاران هکتار شالیزار درست کنن،اردک تو زاینده رود داشته باشن،باتلاق یا به قول خودشون تالاب گاو خونی پر آب باشه.وقتی هم که مردم اعتراض میکنن میگن خاک از عراق یا عربستان یا شمال آفریقاست.جل الخالق این چه خاکیه که هزاران کیلومتر از آفریقا طی مسیر میکنه و دقیقا تو اهواز فرود میاد با غلظت 66 برابر حد مجاز
  • مجید A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 0
    من فقط یه سوال داشتم و اگه کسی بتونه جوابم بده ممنون میشم. کجای دنیا را دیده اید آبی را که متعلق به مردم یک منطقه است بدون رضایت و با تحمیل هزار و یک مشکل و مصیبت از آنان بگیرند و به عده ای دیگر بدهند. اگر راست میگویید یک جای دنیا را مثال بزنید