سه شنبه 29 خرداد 1397
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 11:18:57 چاپ

تصاویری از «فرشته تباهی» که تاکنون جان ۱۰ ایرانی را گرفته است

دانش > پزشکی - نام علمی قارچی که تاکنون جان 10 هم وطن‌مان را گرفته، Amanita Virusa است که در اروپا به «فرشته تباهی» / destroying angel شهرت دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، همان‌طوری که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید این نوع قارچ چتری بسیار شبیه قارچ خوراکی بوده و ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو آن را عامل مسمومیت‌های اخیر در ایران که تاکنون منجر به مرگ 11 نفر شده ؛ دانسته است.

این قارچ سم آماتوکسین و فالوتوکسین داشته و «آلفا آمینیتین» موجود در آن بسیار سریع کبد و کلیه را تخریب کرده و بیمار تنها با پیوند کبد و بعضاً کلیه قادر به ادامه حیات خواهد بود.

به دلیل کلاهک سفیدرنگ، شبیه قارچ خوراکی است و تشخیص آن برای انسان معمولی دشوار است. به گفته کارشناسان بهتر است از دست زدن به آن نیز پرهیز شود.

 

5656

 

12 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 11:43:13
    پاسخ
    8 39

    من بچه بودم تو کنتور آب یکیشون رشد کرده بودم و خوردمش این معجزه است نه؟

    • امیر
      سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:52:49
      0 0

      اگه سم آفلاتوکسین داشته باشه،سرطان زا میباشدمایکوتوکسین ها

  • بی نام
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 11:53:12
    پاسخ
    45 16

    جان 15نفر.علمای طبیعت گرد با تصور آکاهی از طبیعت خود و بقیه را ترغیب به مصرف کردند و.....کلا ما عقل کلها همیشه با انتخابهای در ظاهر آگاهانه و ترغیب دیگران با واژه های تکرار میکنم و... خود و دیگران را مسموم می کنیم

    • بی نام
      سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:51:43
      14 3

      آفرین... تکرار می کنم را خیلی خوب اومدی... دمت گرم

    • بی نام
      سه شنبه 1 خرداد 1397 - 14:24:41
      4 3

      این قارچ مشخصه که سمیه. کسی که اینو به خورد مردم میده یا قصد و غرضی داشته و یا اصلاً پاش رو تو طبیعت نگذاشته.

  • بی نام
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 12:13:12
    پاسخ
    34 1

    ممنون از اطلاع رسانی . بارش های باهاری امسال که خیلی زیاد بودن دلیل رشد قارچ های سمی بودند. اگر مردم اگاهی بیشتر داشتند نمی مردند

    • بی نام
      سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:08:40
      14 3

      ميدونم با اين وضعيت ناراحت كننده جاش نيست ولي يكي از مسائلي كه كشور ما در زمينه هاي مختلف به آن گرفتار شده ، عدم تبادل تجريبات بين نسلها و ضعف آموزش است . از طبيعت و گياه شناسي بگير تا ديگر مسائل كاري و زندگي و حتي مسائل روزمره تر مثل خياطي ، حتما دقت كرديد دوخت لباس هاي والدين مان در گذشته توسط يك خياط معمولي چقدربهتر و حرفه اي تر بوده

  • بی نام
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 12:40:51
    پاسخ
    18 2

    در نگاه اول شبیه.ولی اگر دقت کنید داخل کلاهش با داخل کلاهک قارچ خوارکی متفاوته.

  • بی نام
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:13:56
    پاسخ
    6 4

    این کجاش شبیه قارچ خوراکیه؟

  • خواننده
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:24:18
    پاسخ
    13 0

    چه قشنگه

  • بی نام
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:52:39
    پاسخ
    23 0

    خوبه یه سبد برای مسئولان اختلاس کشور بفرستیم یه اوملت خوشمزه به بدن بزنن.

  • حسین
    سه شنبه 1 خرداد 1397 - 21:59:38
    پاسخ
    6 0

    این مشکل ما ایرانیهاست که کلا به مفتخوری عادت کردیم حالا چه صندوق بیت المال باشه یا تو پایینترین سطحش غذای مفتی و میوه مفتی و ...

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی