پایانه مهم مرزی کشور فاقد ارتباطات مناسب مخابراتی!

علی رغم بهره برداری از فاز نخست پایانه مرزی رازی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین پایانه‌ها، ضعف ارتباطات مخابراتی در محور منتهی به پایانه و در خود پایانه از مهم ترین مشکلات آن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، روز گذشته با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و همچنین مسئولینی از کشور ترکیه، فاز نخست پایانه مرزی رازی با کلی تبلیغات به بهره برداری رسید.

بهره برداری از این پایانه به خودی خود اتفاقی مهم در راه ترانزیت و عبور و مرور مسافرین از راه زیرزمینی بود که هر چند دیر ولی به وقوع پیوست تا بخشی از مشکلات این بخش از مرز ایران و ترکیه حل شود.

با این حال این پایانه مرزی رازی که یکی از سه پایانه پرتردد زمینی کشور است تا شهرستان خوی به عنوان اولین شهر نزدیک آن حدود ۷۰ کیلومتر و به عبارتی بدلیل شرایط خاص محور مواصلاتی یک ساعت فاصله زمانی دارد که مسافران و ترانزیت باید آن را طی و به پایانه و یا برعکس به شهر خوی برسند.

یکی از مشکلات جدی بیشتر مسیر این پایانه و خود پایانه ضعف شدید امکانات مخابراتی و قوی تر بودن آنتن‌دهی اپراتورهای مخابراتی کشور ترکیه نسبت به سه اپراتور اصلی کشورمان شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل است.

هنگامی که بخصوص پای به این پایانه گذاشته می‌شود خط تلفن بطور خودکار به شبکه کشور ترکیه رومینگ می‌شود و خبری از آنتن دهی اپراتورهای داخلی هرچند شاید به سختی نیست.

حضور اصحاب رسانه در بهره برداری دیروز این پایانه و ضعف شدید خطوط مخابراتی باعث شد، ارسال خبر از سوی خبرنگاران به رسانه‌ها مختل شود هرچند تعبیه اینترنت هم نتوانست چاره‌ساز حل این مشکل بدلیل حضور پرتعداد رسانه‌ها باشد و در راه بازگشت نیز چند ده کیلومتر خبری از آنتن دهی حتی برای یک تماس ساده نبود.

یکی از راه‌های توسعه و رونق شهرها و محورهای مواصلاتی و همچنین پایانه‌ها، بهبود زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری است که خطوط مخابراتی یکی از مهم‌ترین آنهاست.

باید منتظر بود و دید بعد از سفر وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم برای بهره برداری از فاز اول این پایانه مرزی مهم، آیا وزیر ارتباطات دولت که تبلیغات زیادی برای بهبود اینترنت و ارتباطات مخابراتی دارد به این پایانه سفر خواهدکرد تا از وضعیت نگوییم /افتضاح/ بگوییم واقعا زجرآور این منطقه از کشور بازدید و فکر عاجلی برای آن داشته باشد یا خیر؟

پ‌ن: نگارنده در سال ۹۴ نیز در سفر به سردشت یکی از شهرهای استان آذربایجان‌غربی و به عنوان اولین شهر شیمیایی جهان و همزمان با پوشش مراسم بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت هر چه تلاش کرد به اینترنت دیتا متصل تا اخبار مربوط به مراسم را ارسال کند (اینجا) موفق نشد و بعد از انتشار مطلب و پیگیری‌ها در نهایت طی سالیان آینده این شهر استان به اینترنت دیتا دسترسی یافت و اکنون انتظار است این پایانه مرزی مهم کشور نیز به حداقل دسترسی به اتصال مخابراتی دسترسی داشته باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =