افتتاح دیجیتال سازی ۱۰ ایستگاه روستایی/دفتر تولید صدا وسیما در سقز افتتاح می‌شود

در راستای برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بمنظور HD سازی پخش شبکه و تکمیل پوشش دیجیتال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در سطح استان، با مشارکت سازمان صدا و سیمای مرکز جمهوری اسلامی ایران و استانداری کردستان، دیجیتال سازی ۱۰ ایستگاه روستایی انجام شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مراسم بهره‌برداری طرح‌های صداوسیمای مرکز کردستان، دیجیتال سازی و ارتقای ایستگاه شهرستانی صدا و سیمای مرکز استان و افتتاح استودیو جدید خبر مرکز استان، با حضور استاندار کردستان، معاون امور استان‌های صدا و سیما و جمعی از مسئولان، با مشارکت سازمان صدا و سیمای مرکز جمهوری اسلامی ایران و استانداری برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم، اظهار کرد: رسانه ملی یکی از ارکان توسعه و پشرفت در است و به هر میزان خدمت‌رسانی در قالب هنر، حوزه اطلاع‌رسانی و اخبار از طریق صدا وسیما کیفیت بیشتری داشته باشد، قطعا اثر گذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

زارعی کوشا تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت ویژه رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، تعامل خوبی با مجموعه سازمان و مرکز صورت گرفته وبا ایجاد ظرفیت ویژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، پروژه‌های مطرح این حوزه در مسیر اجرا قرار گرفته است.

وی از بهره‌برداری ۱۰ ایستگاه دیجیتال روستایی خبر داد و گفت: فردا نیز دفتر تولید شهرستان سقز هم به عنوان اولین شهرستان در استان، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.


گفتنی است؛ در راستای برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بمنظور HD سازی پخش شبکه و تکمیل پوشش دیجیتال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در سطح استان، طرح‌های HD سازی شبکه کردستان از اوایل امسال در سه فاز، طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در فاز اول پروژه با نصب و راه‌اندازی تجهیزات اتوماسیون صدا، سیما و خبر به عنوان زیربنای این طرح که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پا به فاز دوم طرح نهاد که در این مرحله پروژه نصب و راه‌اندازی واحد سیار تلویزیون شماره یک در حال اجرا است و اچ دی سازی استودیو پخش و خبر با پروژه نصب و ارتقای واحد سیار SNG و همچنین تجهیزات سالن STM 1 که اکنون در حال برگزاری مناقصه است، به سرانجام خواهد رسید.

این مرکز از مجموع ۴۲۰ ایستگاه رادیویی و تلویزیونی پخش، ۵۱ ایستگاه بصورت آنالوگ بوده که از اوایل امسال ۴۲ ایستگاه روستایی از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده است.

با تکمیل پروژه پوشش بسته سوم TS.3 شامل شبکه‌هایHD در شهرستان‌های دهگلان، بیجار، قروه، کامیاران و دیواندره از امروز می‌توانند شبکه‌های HD را بر روی گیرنده‌های خود دریافت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =