درگذشت علی دهباشی سردبیر مجله بخارا تکذیب شد

پرویز پرستویی به تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲درصفحه اینستاگرام خود از بستری شدن علی دهباشی، پیشکسوت ادبیات و فرهنگ ایران در بیمارستان خبر داد و در ادامه کانال تلگرامی بخارا اعلام کردعمل جراحی علی دهباشی، سردبیر مجلۀ بخارا با موفقیت انجام شد. اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند و از صبحِ پنجشنبه، چهاردهم دی‌ماه ۱۴۰۲ به دفتر بخارا بازخواهند گشت.

گروه اندیشه: خبر درگذشت علی دهباشی سردبیر مجله بخارا که در شبکه های اجتماعی و برخی سایت ها انعکاسی وسیعی داشت، تکذیب شد. پرویز پرستویی به تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲درصفحه اینستاگرام خود از بستری شدن علی دهباشی، پیشکسوت ادبیات و فرهنگ ایران در بیمارستان خبر داد و در ادامه کانال تلگرامی بخارا اعلام کردعمل جراحی علی دهباشی، سردبیر مجلۀ بخارا با موفقیت انجام شد. اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند و از صبحِ پنجشنبه، چهاردهم دی‌ماه ۱۴۰۲ به دفتر بخارا بازخواهند گشت.

دهباشی، متولد سال ۱۳۲۹ در تهران، از چهره‌های شناخته‌شده و تأثیرگذار عرصه فرهنگ و ادب ایران بود. او از سال ۱۳۵۹ تا کنون، سردبیر ماهنامه بخارا است. بخارا، یکی از معتبرترین و تأثیرگذارترین نشریات فرهنگی ایران در سال‌های اخیر بود که به معرفی و نقد آثار نویسندگان، شاعران، هنرمندان و اندیشمندان ایرانی می‌پرداخت. دهباشی، علاوه بر سردبیری بخارا، در زمینه‌های مختلفی از جمله روزنامه‌نگاری، نویسندگی، پژوهش و ترجمه نیز فعالیت داشت. او آثاری در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخ، فرهنگ، ادب، سیاست و هنر منتشر کرده بود. دهباشی، با تأسیس ماهنامه بخارا و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود، نقش مهمی در معرفی و ترویج فرهنگ و ادب ایران ایفا کرد. او با برگزاری نشست‌ها، جلسات نقد و بررسی و همچنین مصاحبه با چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری، به گسترش و غنای فرهنگ و ادب ایران کمک کرد.

عمل جراحی علی دهباشی موفقیت‌آمیز بوده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency
تصویری از علی دهباشی بعد از عمل جراحی

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =