هلال احمر نهادی ارزشمند و جذاب جهت تربیت و آموزش جوانان است

 استاندار کردستان بمناسبت هفته هلال احمر با مدیر عامل، پرسنل خدوم و جوانان عضو جمعیت هلال احمر کردستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا، ضمن تبریک هفته هلال احمر به مدیران، کارکنان و اعضای این خانواده بزرگ، اظهار داشت: حضور در جمع خانواده هلال احمر حس خوبی دارد.

وی ادامه داد: عضویت در این نهاد خدوم و ارزشمند در حوزه های امدادی، خدماتی بویژه حوزه جوانان که در راستای تربیت و آموزش جوانان گام بر می‌دارد بسیار مبارک است.

دکتر زارعی کوشا افزود: جمعیت هلال احمر کردستان در همه شرایط سخت، سرما و گرما، دور از خانواده با موفقیت و بخوبی پای کار بوده و این توفیقات برجسته قابل تقدیر میباشد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در ادامه عنوان کرد: هلال احمر نهادی ارزشمند و جذاب است که جوانان مشتاق به فعالیت در این مجموعه هستند و ضروری است فراتر از توان و دستورالعمل ها برای این جوانان در راستای تربیت، اموزش، توانمندسازی برنامه ریزی نمود و فعالیت های متنوعی تعریف و اجرا کرد.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر کردستان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان:
دکتر پیام جلالی گفت: در ایام هفته هلال احمر از تاریخ ۱۸ الی ۲۴ اردیبهشت به این مناسبت برنامه های متنوعی برگزار میکند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش مختصری از عملکرد یکساله جمعیت هلال احمر کردستان در ۴ حوزه عملیاتی افزود: در حوزه امداد و نجات، سال گذشته یکی از سالهای ویژه جمعیت هلال احمر استان بوده است. از زمانیکه هلال‌احمر استان به امداد جاده‌ای ورود نموده تا سالهای گذشته، استان ۱۰ پایگاه امدادی داشته است و خوشبختانه با حمایت های بی نظیر استاندار و جناب آقای دکتر کولیوند و مسوولین استانی توانسته ایم ۶ پایگاه دیگر به امداد و نجات جاده ای اضافه نماییم و برای این ۶ پایگاه به کمک خیرین تجهیزات لازم فراهم شده و انشالله بزودی شاهد افتتاحیه باشیم و در سال گذشته ۱۰۵ نفر از نجاتگران هلال احمر استان همزمان با سراسر کشور جذب شدند و همچنین در اربعین حسینی، امداد و نجات نوروزی و زمستانی هلال احمر استان فعالیت های چشمگیری داشته است.

دکتر جلالی با بیان اینکه حوزه آموزش، حوزه ای بسیار فعال و مورد نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۶۰۹ مورد آموزش همگانی، ۷۹۲ آموزش امدادی نیروهای مسلح، ۱۰۵۶ نفر آموزش مبتنی بر نیازهای محلی و بیش از ۵۰ هزار نفر آموزش در نقاط مختلف استان برگزار شده است و همچنین خانه های هلال در استان که پایه عملیات امدادی است جهت توانمند سازی نیروهای محلی که در صورت وقوع حوادث، این افراد اقدامات امدادی لازم را تا رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند، فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه به فعالیت حوزه درمان و توانبخشی، گفت: در مرکز فیزیوتراپی هلال‌احمر ۷۸۶ نفر در مرکز سقز و ۱۲۰۰ نفر در مرکز سنندج خدمات درمانی ارائه گردیده و همچنین در مرکز ارتوپدفنی سقز به ۱۴۰ نفر و در مرکز سنندج به ۵۲۵ نفر خدمات ارائه شده است و برای ۱۵۰۰ نفر از حجاج، واکسیناسیون و معاینات پزشکی انجام گردید.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه داوطلبان، ۲۰ کاروان سلامت اجرا شده و همچنین ۶۰۰ بیمار از تجهیزات بانک امانات پزشکی بهرمند شدند و حدود ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بیماران نیازمند براساس مدارک پزشکی کمک شده است و در ایام نوروز سال جاری
۱۰۴۶ بسته بین نیازمندان توزیع شده است.


دکتر جلالی در ادامه به فعالیت چشمگیر و ارزشمند حوزه جوانان و حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، اولین دبیرخانه کارآفرینی جمعیت هلال احمر به استان کردستان داده شد که در ۴ مرحله آموزش کارآفرینی و کسب و کارهای خانگی برای ۱۵۰۰ نفر که دختران بالای ۳۰ سال اغلب تحت پوشش کمیته امداد بودند به میزبانی کردستان برگزار گردید.
و در حوزه فرهنگی فعالیت های چشمگیری داشته با راهنمایی مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان اجرا شده و برنامه های مختلفی از جمله، ۳۲ برنامه همایشی و آموزشی، اردوهای زیارتی، اردوی جوانان به مشهد، پشتیبانی از برنامه های ملی و مذهبی در مناسبت هاو... برگزار شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =