شبکه ایران : نخست وزیر ترکیه گفت: دولت آمریکا از تروریسم جهانی و همچنین دشمنان مشترک آنکارا و اسلام‌آباد حمایت می‌کند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که به پاکستان سفر کرده بود،‌ در گفتگو با نشریه "نیوز" چاپ اسلام‌آباد ضمن انتقاد از سیاست دوگانه کاخ سفید در قبال تروریسم گفت: آمریکا از تروریسم جهانی و همچنین دشمنان مشترک آنکارا و اسلام‌آباد حمایت می‌کند.


اردوغان در این گفتگو که پیش از ترک پاکستان انجام گرفت،‌ تصریح کرد: واشنگتن در حمله اخیر نظامیان رژیم اسراییل به ناوگان صلح غزه از تل‌آویو حمایت کرد، اقدامی که نشان داد آمریکایی‌ها در برخورد با تروریسم تابع منافع خود هستند.
وی اظهار داشت: بعد از کشته شدن 9 تن از اتباع غیر نظامی ترکیه در حمله نظامیان اسراییل، تصاویر جنایات انجام شده در این حادثه به اتحادیه اروپا و آمریکا ارسال شد اما آنها به هیچ وجه این اقدام تل آویو را محکوم نکردند.


نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: اقدام دولت تروریست اسراییل در حمله به اتباع غیر نظامی ترکیه از سوی آمریکایی‌ها حمایت شد و باید آن را حمایت از تروریسم بین‌المللی خواند.


اردوغان در خصوص احتمال برقراری رابطه سیاسی میان پاکستان با رژیم تل‌آویو گفت: این رابطه دیپلماتیک بسیار نفرت‌انگیز است، اسراییل هرگز رفتاری با نزاکت و متمدن با ترکیه نداشته است و من نیز نمی‌توانم توصیه‌ای در این خصوص به کشور برادر پاکستان بدهم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =