۰ نفر
۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱

ایلنا نوشت:

سومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی دانشگاهی 11 تا 17 آبان‌ماه، در آستانه برگزاری هجدهمین دوره هفته کتاب، با حضور 270 ناشر دانشگاهی در سالن حجاب برگزار می‌شود.
به گزارش ستاد خبری هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، این نمایشگاه در فضایی حدود 2400 مترمربع و حدود 180غرفه برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه فرهنگی توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب‌ دانشگاهی و با حمایت و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
در سومین دوره نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی، تمام کتابخانه‌ها، وزارتخانه‌ها، برای دریافت کتاب در نمایشگاه از 50 درصد یارانه نقدی ویژه برخوردارند و دانشجویان و عموم مردم نیز از 25 درصد یارانه نقدی ویژه این نمایشگاه استفاده خواهند کرد.

* برگزاری 200 برنامه در هجدهمین هفته کتاب در استان کرمان قطعی شده است
احمد سعیدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برای برگزاری مطلوب هجدهمین دوره هفته کتاب در استان، حدود 200 برنامه فرهنگی در استان کرمان برنامه‌ریزی شده است.
سعیدی گفت: امسال فضای ویژه‌ای در استان کرمان برای برگزاری باشکوه هفته کتاب تدارک دیده شده است و بسیاری از نهادها و سازمان‌های فرهنگی نیز همگام با اداره ارشاد استان، آماده ارائه خدمات فرهنگی به مردم­اند.
وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب کرمان، مهمترین رویداد فرهنگی استان امسال همزمان با برگزاری هفته کتاب با حضور 800 ناشر داخلی و نمایندگی ناشران خارجی برگزار می‌شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، ‌اهدای کتاب به کتابخانه‌های دانشگاه و دیگر مراکز آموزشی نیز از جمله دیگر فعالیت‌های هفته کتاب خواهند بود.
به گفته وی چندین کتابخانه عمومی نیز در سطح استان کرمان در طول برگزاری هفته کتاب گشایش خواهند یافت.

* کودکان ونوجوانان در هفته کتاب از کتابخانه ملی بازدید می‌کنند
اعضای فعال کتابخانه آنلاین کودکان و نوجوانان ایران در هجدهمین دوره هفته کتاب به بازدید کتابخانه ملی خواهند رفت.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی از اعضای فعال کتابخانه آنلاین خود برای بازدید از این کتابخانه در ایام هفته کتاب دعوت کرده است. این در حالی است که قوانین کتابخانه ملی ایران اجازه ورود کودکان و نوجوانان را به این کتابخانه نمی‌دهد. اما به مناسبت برگزاری هفته کتاب برای نخستین بار کودکان و نوجوانان نیز از این مرکز فرهنگی دیدار خواهند کرد.
بخش دیجیتال کتابخانه ملی ایران، اردیبهشت امسال فعالیت خود را با نام «کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران» آغاز کرد. در این کتابخانه، کتاب‌های کودک و نوجوان به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان فارسی ‌زبان جهان قرار می‌گیرد.
کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان به مخاطبان خود اجازه می‌دهد در فضای وب، کتابخانه شخصی بسازند و به صورت آنلاین کتاب بخوانند.
همچنین این کتابخانه قابلیت‌هایی چون ذخیره اطلاعات دارد و کودکان حتی می‌توانند تا صفحه‌ای مشخص، کتاب را ورق بزنند و ادامه آن را در فرصتی دیگر بخوانند.

* برگزاری نمایشگاه آثار چاپی در هفته کتاب
سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این دفتر در هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: برگزاری مسابقه آثار چاپی برتر و نخستین دوره مسابقات بین‌المللی مصحف شریف در فهرست برنامه‌های این دفتر گنجانده شده‌اند.
یوسف افراش گفت: برنامه‌هایی مانند همایش دانش‌آموختگان صنعت چاپ و همایش بانوان فعال نیز در برنامه‌های این دفتر گنجانده شده‌اند که زمان قطعی آنها به زودی اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار مسابقه آثار چاپی در سطح بین‌المللی با محور چاپ قرآن برگزار می‌شود و آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از سراسر دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرند.
افراش با اشاره به محورهای این بخش اظهار داشت: در این بخش مصحف شریف قرآنی بر سه مبنای کمیت، کیفیت و نفیس بودن توسط داوران جشنواره نقد و بررسی می‌شوند.
سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برگزاری مسابقه آثار چاپی توضیح داد: مراسم تقدیر از برگزیدگان این مسابقه به همراه برگزاری نمایشگاه آثار برگزیدگان در یکی از روزهای هفته کتاب برگزار خواهد شد.
هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 23 تا 30 آبان‌ ماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار خواهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =