شهرداری تهران همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران سایت جامع کتابخانه‌های شهرداری را که شامل بیش از یک میلیون و 400 هزار کتاب است، افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، با نزدیک شدن به هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،‌ برنامه‌های ویژه این هفته نیز از سوی نهادهای مختلف اعلام می‌شود. بر این اساس، این سایت جامع کتابخانه‌های شهرداری بیش از 20 بخش مختلف خدمات ‌رسانی دارد و جستجو در منابع 80 کتابخانه شهرداری تنها یکی از خدماتی ا‌ست که این سایت به کاربران ارائه می‌کند.

در این سایت 6 پایگاه کتاب‌های فارسی، لاتین، کودک و نوجوان، آموزشی، کمک آموزشی و خدمات فنی و بصری نیز لحاظ شده است و در آن علاوه بر معرفی تازه‌های نشر و پرفروش‌ترین کتاب‌ها، بخشی نیز به نقد کتاب‌ها می‌پردازد.

بخش مصاحبه‌ها و گزارش‌ها با نویسنده‌ها و مسوولان کتابخانه‌ها و ویراستاران و در مجموع فعالان حوزه کتاب نیز در این سایت دیده شده است.

با راه‌اندازی این سایت اعضای کتابخانه‌های شهرداری می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با پرداخت هزینه حق عضویت، عضو کتابخانه‌های عمومی شوند و از یک میلیون و 400 هزار کتاب، کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری استفاده کنند.


بنابر این گزارش، همچنین در هفته کتاب، 33 نمایشگاه کتاب در زندان های بزرگ کشور برگزار می شود. امسال همزمان با این رویداد فرهنگی و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان در 33 زندان مرکزی کشور، نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد. همچنین همزمان با این نمایشگاه در 28 کانون اصلاح و تربیت نیز نمایشگاه های بزرگ کتاب برای مددجویان برگزار می شود.

تقدیر و قدردانی از مدیران مرکز مطالعات اجتماعی زندان های استان های کشور، تجلیل از قاریان و قرآن آموزان مددجوی زندان ها، ایجاد تسهیلات فرهنگی برای مددجویان و برگزاری مسابقات کتابخوانی برای خانواده های کارکنان و مددجویان از دیگر برنامه های سازمان زندان های کشور برای هفته کتاب است.

سازمان امور زندانهای کشور برای باشکوه تر برگزار شدن این هفته فعالیتهای چون، تهیه کتاب ویژه کودک و نوجوان برای فرزندان مددجویان در هنگام ملاقات برگزاری مسابقات مقاله نویسی، اهدای کتاب به روحانیون شاغل در زندان ها، تجلیل از مددجویان فعال در کتابخانه ها برنامه ریزی کرده است.

هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 23 تا 30 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =