به گزارش مهر:

عضو کمیته پیگیری دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از اجرایی نشدن طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی که موافقت اصولی وزیر سابق بهداشت را دارد انتقاد کرد و گفت: حدود 20 ماه است که وزیر بهداشت هیچ اقدامی برای اجرای این مصوبه قانونی انجام نداده و پاسخگوی ما نیست.

پرهام پارسانژاد اظهارداشت: طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در 22 اردیبهشت 88 به امضای وزیر وقت بهداشت رسید و با آن موافقت شد.

وی با تاکید بر این نکته که ارتقای حرفه فیزیوتراپی در جامعه باعث بالا رفتن سلامت جامعه و بهبود کیفی زندگی مردم می شود، افزود: رشته فیزیوتراپی در کشورهای در حال توسعه آسیایی و آفریقایی همچون بحرین، پاکستان، هند، عربستان و نیجریه تبدیل به دکترای حرفه ای شده اما ایران همچنان از آن محروم است.

این فیزیوتراپیست با اشاره به عوارض اسکلتی عضلانی که سلامت جامعه را تهدید می کند، اظهار داشت: دکترای حرفه ای توانایی های کلینیکی فیزیوتراپ را افزایش می دهد و در تشخیص، درمان و همکاری با سایر اعضای تیم درمان (ارتوپد، متخصص مغز و اعصاب، پزشک خانواده و...) موثر است.

پارسانژاد ضمن گلایه از اینکه وزیر بهداشت به درخواست انجمن فیزیوتراپی ایران مبنی بر ابلاغ و اجرای طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی هیچ توجهی ندارد، افزود: در طول یک سال و 8 ماه گذشته بارها و به دفعات درخواست ملاقات با وزیر بهداشت داشته ایم اما هیچ وقت پاسخی دریافت نکرده ایم.

عضو کمیته پیگیری دکترای حرفه ای فیزیوتراپی همچنین به موافقت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اجرای طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون با امضای نامه ای از وزیر بهداشت خواستند که علت به تاخیر انداختن این طرح را اعلام کند اما به این نامه هم پاسخی داده نشده است.

وی تصریح کرد: حرف اصلی انجمن فیزیوتراپی ایران این است که چرا این طرح که موافقت اصولی و ضمانت اجرایی دارد، اجرا نمی شود.

کد خبر 108165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =