۰ نفر
۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱

طلای سجاد مرادی شیرینی دیگری داشت. در حالی که هفت مدال طلا برای کاروان ایران در روزهای دوازدهم و سیزدهم بازیهای آسیایی رقم خورد اما طلای 800 متر ایران شیرین تر بود.

سجاد مرادی که روز قبل از آن در فینال ماده 1500 متر با فاصله کم نقره یی شد، همانجا با حسرت از دست دادن طلا، قول قهرمانی 800 متر را داد. در این روز سجاد تنها ایرانی فینالست نبود. امیر برادر کوچکتر او هم استارت زد. استارت برای اولین قهرمانی 800 متر در بازیهای آسیایی.

پنج شنبه در حالی که تیم فوتبال امید ایران برای سومی با کره مسابقه داشت و 3 -یک هم جلو بود اما در پنج دقیقه پایانی سه گل خورد و چهارم شد. چند دقیقه بعد وقتی تپانچه استارت 800 متر شلیک شد این امیر مرادی بود که پیشتاز شد تا با سرعت دادن به مسابقه راه را برای قهرمانی برادرش هموار کند و کرد. او تا 600 متر نفر اول بود و وقتی خیالش راحت شد که سجاد قهرمان می شود کنار زد. سجاد هم با پیش افتادن کار را تمام کرد. او در 50 متر آخر با فاصله زیاد از خط پایان گذشت و با این قهرمانی جور فوتبال را هم کشید. مدالی که سجاد را آرام کرد و البته مدیون برادرش.

دونده نیمه استقامت ایران با این مدال، مثل محمد رضا رودکی با دو مدال به ایران برمی گردد. با این تفاو ت که رودکی یک نقره و یک برنز برای جودو گرفت و مرادی یک طلا و یک نقره. احسان حدادی هم با پرتاب  67 مترو 99 سانتیمتر و شکستن رکورد پرتاب دیسک بازیهای آسیایی قهرمان شد. آن هم به اندازه سه متر. محمد صمیمی هم با رکورد 64 متر و 56 سانتیمتر بعد از پرتابگر قطری سوم شد. در کایاک هم احمدرضا طالبیان پاروزن طلایی ایران شد تا وعده احمد دنیا مالی برای قهرمانی اش درست از آب درآید. خودش می گوید: «برای اولین بار ایران قهرمان کایاک یک نفره بازیهای آسیایی شده. فکر می کنم تمرینات سخت تر از مسابقه بود. چرا که ما سخت تمرین کردیم به همین خاطر مسابقه آسان بود. البته من کار خودم را انجام دادم.»

درخشش طالبیان باعث شد تا ویژه نامه روزنامه  china daily  هم با چاپ عکس او، ایران را مدعی جدید در کایاک تک نفره معرفی کند. آن هم با کنار زدن چین، ازبکستان و قزاقستان. پاروزن کایاک تنها مدال آور ایرانی در آن روز نبود. شاهو ناصری هم در کانو نقره گرفت. در کایاک چهار نفره هم ایران در حالی که تا ثانیه های پایانی دوم بود اما کم آورد و برنز گرفت. خودش اما از نایب قهرمانی خوشحال بود: «هر کاری کردم نتوانستم قایقران ازبک را بگیرم. او قهرمان جهان است.» در کاراته هم پورشیب طلایی شد. کاراته کایی که برای اعزامش حرف و حدیث زیادی بود. فاطمه چالاکی هم اولین برنز کاراته را گرفت و البته ملکی که بعد از مصدومیت پگاه زنگنه جایگزین او شد هم دومین مدال برنز کاراته را صاحب شد و البته جاسم ویشگاهی هم 20  گرفت. او با طلایش تعداد مدال های طلای ایران را به 20 رساند. کشتی گیران آزاد کار هم چهار مدال گرفتند؛ سه  طلا، یک نقره و یک برنز.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =