هاتف علیمردانی کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «کلمبوس» آخرین ساخته او در حال اکران است می‌گوید عدم برنامه‌ریزی مدون در اکران باعث می‌شود فیلم‌ها در شرایط مناسبی روی پرده نروند.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین، هاتف علیمردانی در هشتمین تجربه سینمایی‌اش فیلم سینمایی «کلمبوس» را که فضایی مفرح‌تر از آثار قبلی‌اش دارد کارگردانی است. این فیلم یک اثر درباره مهاجرت است و لحن و فضایی شیرین دارد، گرچه کارگردانش می‌گوید فضایش نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش تفاوتی ندارد و همان سبک قبلی‌ را در این فیلم نیز دنبال کرده است. «کلمبوس» در شرایطی به روی پرده رفت که همزمان چند اثر کمدی دیگر نیز در حال اکران بودند و این موضوع به عقیده کارگردان این اثر به ضرر همه فیلم‌ها می‌شود. هاتف علیمردانی کارگردان «کلمبوس» که مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود در بخشی از صحبت‌هایش درباره وضعیت اکران در سینمای ایران توضیحاتی داده که در ادامه می‌خوانید.


 این روزها درباره مافیای اکران در سینمای ایران زیاد می‌شنویم، دست‌های پشت پرده‌ای که باعث می‌شود شرایط اکران برای همه فیلم‌ها برقرار نباشد. در اکران «کلمبوس» هم به نظر این محدودیت‌ها وجود داشت، هاتف علیمردانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در اکران این فیلم چقدر با این موضوع مواجه بوده و چه چالش‌هایی داشته گفت: «اینکه ما در این قضیه یک پدرخوانده داشته باشیم که بگوید این فیلم را اکران کنید، دیگری را نه، من موافق‌اش نیست و در این سال‌ها با چنین مسئله‌ای روبرو نشدم و به نظرم وجود هم ندارد. اما در تمام دنیا شرکت‌هایی وجود دارد که برخی از آنها قوی‌ترند و برخی ضعیف‌تر و هر کدام توانایی در تولید و پخش اثر دارند و با هم یکسان نیستند، در ایران هم همینطور است و برخی از شرکت‌ها قدرت بیشتری دارند و با فیلمسازهای بهتری کار می‌کنند اما چیزی که من آن را ایراد می‌بینم و به نظرم فیلمسازهای ما را هم دلخور کرده است چرخه معیوب اکران‌مان است.»


کارگردان فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام» که در زمان اکران مورد توجه قرار گرفت در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره عدم وجود برنامه ریزی منظم برای اکران فیلم‌ها در طول سال گفت: «در واقع به نظر می‌آید برنامه ریزی درست و مدونی برای اکران انجام نمی‌شود و همین باعث می‌شود در ابتدای سال 3-4 فیلم اکران می‌شوند و سه ماه از سال هم سینماها در دست آنهاست اما بعد انگار برنامه ریزی درستی وجود ندارد.»


علیمردانی ادامه داد: «انگار ما نمی‌دانیم هر سال محرم و صفر و یا ماه رمضان وجود دارد و ما خبر نداریم این ایام از راه می‌رسند و در این شرایط با حجم زیادی از فیلم‌ها روبرو می‌شویم که برای اکران باقی ماندند و به آخر سال هم که می‌رسیم شرایط طور دیگری است.»


این کارگردان همچنین درباره فیلمسوزی در ماه‌های پایانی سال نیز بیان کرد: «قدیم‌ترها یادمان هست که در ماه‌های آخر سال و نزدیک به جشنواره اصلا فیلمی اکران نمی‌شد و نهایتا 4 فیلم سوخته را روی پرده می‌فرستادند اما الان 4 فیلم کمدی همزمان در یک تاریخ اکران می‌شوند، اصلا مگر چنین چیزی می‌شود که فیلم‌ها توی سر هم بخورند. این مسئله به این نکته منتهی می‌شود که ما بخواهیم سینماها را گرم کنیم اما بعضی موارد را فراموش می‌کنیم، هر کدام از 4 فیلمی که الان اکران هستند در زمان خودشان حداقل ده میلیارد تومان می‌فروختند اما الان این فیلم‌ها توی سر هم خوردند.»


او اضافه کرد: «جالب اینکه چند وقت دیگر دهه فجر و جام ملت‌های آسیا شروع می‌شود و در زمستان هم برف می‌آید. شرایط برای سینما رفتن سخت می‌شود، همه اینها فیلمساز را با شرایط عجیب و غریبی روبرو می‌کند، مخصوصا اگر فیلم با بودجه خصوصی هم ساخته شده باشد که فیلمساز قطعا ضرر خواهد کرد. در عین حال که من معتقدم سینماها حتما باید گرم شوند اما بر این باور هستم که باید زمان بازی برای اکران یک فیلم در نظر گرفت مخصوصا برای فیلم های اجتماعی که در حال حاضر وضعیت اکرانشان بسیار غم‌انگیز است.»

6161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    فيلم سفارشي ساختي فروش نكرده!ديگه ناراحتي نداره!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
    0 0
    داستان اكران به كنار ، فيلم قايل توجهي نبود