استاندار سمنان: بدون حضور دانشگاهیان در تصمیم‌گیری‌ها برای توسعه، توفیقی نداریم

استاندار سمنان گفت : استان سمنان از نظر آموزش عالی جزء استانهای برتر کشور است و باید از نیروی متخصص و چهره های علمی آن برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ علیرضا آشناگر با بیان این مطلب در نشست با هیات رئیسه دانشگاه سمنان افزود: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی متخصص و ماهر و نیز چهره های علمی که تعداد آنان در استان سمنان قابل توجه هم هستند ، برای پیشبرد اهداف و توسعه استان کمک گرفت .

استاندار سمنان با اشاره به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت گفت : متاسفانه این ارتباط در حال حاضر در استان سمنان ضعیف است که باید علل آن را شناسایی و مشکلات دو طرف جهت تقویت این ارتباط برطرف شود .

آقای آشناگر کندی روند مطالعات و نیز عدم مطرح کردن نیازهای صنعت از سوی مسئولان واحد های تولیدی را از جمله مشکلات موجود برشمرد و افزود : دانشگاه ها باید از مقاله محوری خارج شوند و در زمینه های مختلف فعالیتشان به کمک واحد های صنعتی بیایند .

وی وجود مواد معدنی غنی در استان سمنان را یاد آور شد و گفت : به طور مثال دانشگاه ها می توانند در فرآوری مواد معدنی به واحد های فعال در این بخش کمک کنند که در این صورت  نه تنها از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می شود بلکه به اقتصاد استان نیز کمک خواهد شد ، که البته واحد های فعال در این زمینه هم باید اعلام نیاز و از دانشگاه ها یاری بخواهند .

آقای آشناگر به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها اشاره کرد و گفت : دانشگاه ها در این شرایط می توانند با تقویت ارتباط خود با صنایع به کمک اقتصاد کشور بیایند و با این شرایط صاحبان صنایع هم تمایل به ارتباط با دانشگاه ها دارند .

استاندار سمنان بر مهارت آموزی دانشجویان تاکید کرد و گفت : یکی از مشکلات موجود جامعه فارغ التحصیل نداشتن مهارت است که باید در زمینه مهارت آموزی دانشجویان بیشتر کار کرد و این آمادگی از سوی مسئولان مربوطه وجود دارد تا گام های بهتری در این زمینه برداشته شود .

استاندار سمنان برای ساخت خوابگاه  دانشجویی نیز اعلام امادگی کرد و خواستار مشارکت خیران در این بخش شد .

وی همچنین بهبود شرایط حمل و نقل را در پذیرش جمعیت دانشجویی بسیار مهم دانست و گفت : برقی کردن قطارها و چهار خطه شدن مسیر راه آهن تا حدی از مشکلات تردد دانشجویان می کاهد .

آقای آشناگر همچنین گفت : مشکلات حمل و نقل دانشجویان دانشگاه سمنان در کمیسیون دانشجویی مطرح و برای رفع آن پیگیری خواهد شد .

رئیس دانشگاه سمنان هم در این نشست گزارشی  از وضعیت آموزش عالی استان ارائه کرد و  گفت : استان سمنان با دارا بودن ۵۱ دانشگاه و موسسه دولتی و غیر دولتی و بیش از ۶۸ هزار و ۳۹۰ دانشجو رتبه نخست را در کشور به لحاظ تعداد دانشجو به نسبت جمعیت دارد .

دکتر مسعود نصیری زرندی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۳ هزار دانشجو و فعالیت  ۳۷۶ عضو هیات علمی در دانشگاه سمنان افزود : بین المللی شدن ، جذب دانشجویان خارجی ، تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین ، افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت ، ارتقاء سطح کمی و کیفی مجلات و آموزش از برنامه های این دانشگاه است .

وی با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری در دانشگاه سمنان افزود : شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور بسیار خوبی در این پارک فعالیت دارند که حمایت از آنها به توسعه استان کمک خواهد کرد .

حجت الاسلام حسین ذوالفقاری لقب مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سمنان هم در این نشست گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه داد و برگزاری اجلاس سراسری نمار در دانشگاه سمنان را یکی از برنامه های مهم این دانشگاه در سال ۹۷ برشمرد و گفت :  خوشبختانه بنا به گفته رئیس ستاد اقامه نماز کشور این همایش در بین همایش های برگزار شده بی نظیر بوده است .

حجت الاسلام ذوالفقاری لقب با اشاره به بدنه کارشناسی بسیار قوی دانشگاه سمنان گفت : متخصصان و اعضای هیات علمی این دانشگاه می توانند در حل مسائل و مشکلات استان یاری گر مسئولان باشند .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان هم به افتخارات کسب شده این دانشگاه در بخش علمی - پژوهشی اشاره کرد و گفت : در راستای ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه در سال آینده حمایت های خاصی را برای رتبه های بین المللی در برنامه داریم .

دکتر سیف الله سعدالدین کار آفرینی و اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل را از دیگر اهداف پیش روی دانشگاه سمنان برشمرد و افزود : اختصاص بخشی از در آمد های اختصاصی دانشگاه برای توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی به همین منظور در برنامه است .

وی همچنین با اشاره به توانمندی واحد های فناور پارک علم و فناوری این دانشگاه و دستارود ها و محصولات تولیدی آنها خواستار تامین برخی از نیازهای دستگاه های اجرایی استان از طریق محصولات این واحد ها در بخشهای مختلف شد.

دکتر شامحمدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سمنان هم در این نشست از فعالیت ۵۰ انجمن علمی ، سه تشکل سیاسی و ۱۰ کانون با زمینه های فعالیتی مختلف در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت : با توجه به پذیرش دانشجو با روحیات مختلف سعی کرده ایم با برگزاری برنامه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی روحیه نشاط و شادابی  را در بین دانشجویان تقویت نمائیم که استانداری هم با توجه به امکانات و توانمندیهایش می تواند در این زمینه به ما کمک نماید .

معاون دانشجویی دانشگاه سمنان هم با اشاره به مشکلات اسکان ، تغذیه و ایاب و ذهاب دانشجویان خواستار مساعدت مسئولان مربوطه برای سهولت در فرآیند جابجایی دانشجویان شد .

دکتر بهروز گل محمدی با بیان اینکه دانشگاه در مجموع توان اسکان چهار هزار دانشجو را دارد و این در حالیست که برای اسکان  حدود چهار هزار نفر دیگر نیاز به خوابگاه داریم ، خواستار مشارکت خیران در بخش خوابگاه سازی  و حمایت استانداری در این زمینه شد .

دکتر گل محمدی همچنین خواستار استمرار فعالیت قطار سمنان – تهران و بالعکس جهت رفاه حال دانشجویان شد .

دکتر ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر فضلی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه سمنان هم گزارشی از فعالیت مجموعه خود  ارائه دادند .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =