۸۵ درصد پارکینگ‌های زیرگذر حرم امام رضا(ع) در تصرف مشهدی‌ها!/ کسبه اطراف و خادمان حرم، استفاده‌کنندگان اصلی‌اند

خراسان نوشت: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس توضیحاتی درباره احتمال تعطیل شدن پارکینگ های زیرگذر حرم ارائه کرد.

 سیدخلیل منبتی  در پاسخ به سوالی درباره آخرین تصمیمات اخذ شده برای تعطیلی این پارکینگ ها و افزوده شدن آن ها به اماکن حرم مطهر رضوی گفت: طرح جمع آوری پارکینگ‌ها در زیر گذر حرم چند سال است که مطرح است اما هنوز اجرایی نشده است، در این باره جلسات مختلفی با مدیریت شهری، نیروهای انتظامی و  امنیتی و دیگر دستگاه های مرتبط برگزار شده و همه موافق بوده اند که پارکینگ های زیر گذر حرم مطهر باید جمع آوری شود، چرا که مسیر های ورودی به حرم در ایام تابستان با ترافیک سنگینی روبه روست.

منبتی با اشاره به پیش بینی های انجام شده برای اجرای این طرح گفت: این گونه نیست که بگوییم با جمع آوری پارکینگ ها و مسدود شدن زیرگذر، زائران امام رضا(ع) اذیت می‌شوند زیرا بخش عمده ای از زائران بدون استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای زیارت به حرم مطهر می آیند.

۸۶ درصد خودروهای پارک شده در پارکینگ‌ها پلاک مشهد است
 وی با بیان این که طبق گزارش سازمان حمل و نقل و ترافیک در ورودی های حرم مطهر بیش از  ۷۵ درصد زائران، پیاده به سمت حرم مطهر رضوی می‌آیند تصریح کرد: بیش از ۸۶ درصد خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های حرم مطهر پلاک مشهد هستند.

منبتی با اشاره به بررسی های انجام شده در این زمینه افزود: متوسط زمان استفاده از پارکینگ‌ های زیرگذر باید یک ساعت باشد اما این میزان استفاده از ۸ ساعت عبور کرده که با بررسی انجام شده مشخص شد، بیشتر ماشین‌های پارک شده در این پارکینگ ها خودروهای کسبه اطراف حرم مطهر رضوی بوده است.

وی همچنین با اشاره به مزایای اجرای این طرح، تاکید کرد: اگر هم اعتراضی به بسته شدن پارکینگ های زیرگذر وجود داشته باشد، اول از همه باید خود ما اعتراض کنیم چرا که در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیش از چهار هزار حقوق بگیر و خادم داریم و طبیعتا بسیاری از آن ها از پارکینگ های حرم استفاده می کنند.

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =