۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
دستاورد انقلاب در حوزه زنان

یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش، به خصوص آموزش عالی قرار دارد. رتبه‌های بین المللی و بالا رفتن سطح سواد عمومی، حاکی از این مهم است که امروزه، بیشتر از پنجاه درصد کرسی‌های دانشگاه مختص زنان است.

ماده‌ی ۱۰۱ برنامه‌ ششم توسعه، یکی از مهم‌ترین ماده‌های مصوبمان است. این ماده برمبنای عدالت جنسیتی استوار است. بدین معنا که پس از اختصاص نیمی از کرسی‌های دانشگاه به زنان، این مهم را به سمت اشتغال زایی نیز ببریم.

با یادآوری میزان مشارک زنان در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و همچنین دوران اصلاحات، می توان پیشرفت در حوزه‌ی زنان را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی دانست. تعداد زنان نماینده مجلس در دوره‌ نهم، حدودا ۳ درصد و در دوره دهم این تعداد به ۶ درصد افزایش پیدا کرده و از احزاب این انتظار میرود که به توانمندسازی هرچه بیشتر اعضا بپردازند.مشارکت سیاسی افراد در انتخابات شورای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی را می توان یکی از شاخصه‌های مهم این توانمندسازی برشمرد.

با گذر به آمار و ارقام قبل از انقلاب، میتوان پیشرفت ورزشی را نیز دستاورد مهمی در نظر گرفت. مدال‌های بدست آمده در این زمینه، به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست؛ برنامه ششم توسعه در پی اعطای اعتباری به زنان و مردان برای ورزش حرفه‌ای است. 

دستیابی به این دستاوردها به معنای رسیدن ما به هدف نیست بلکه رسیدن به نقطه‌ی مطلوب است که ما را به اهدافمان میرساند.

* نماینده مجلس دهم

۲۹۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =