۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۷

جمال شورجه

عملکرد مدیریت سینمایی در چهار سال گذشته را می‌توان با نگاهی به سردر سینماها درک و لمس کرد. نگاه به این مسئله که در چهار سال گذشته فیلم‌های فرهنگی به چه میزان مورد استقبال و توجه مخاطبان بودند و فیلم‌های گیشه پسند تا چه حد مخاطب داشته‌اند و چقدر از سوی تهیه‌کنندگان حمایت شده‌اند، نشان می‌دهد مدیریت سینما چگونه عمل کرده است.

برای رسیدن به جمع‌بندی در مورد عملکرد مدیران سینمایی در چهار سال گذشته باید به این سئولات پاسخ داد؛ فیلم‌های تولید شده چقدر در جهت ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بوده‌اند و توانسته‌اند این انقلاب را صادر کنند؟ در فیلم‌های تولید و اکران شده به چه میزان به توانمندی‌های دین مبین اسلام پرداخته شده و ابزار رشد و نشر آن را فراهم شده است؟ البته معاونت امور سینمایی در مدت چهار سال نمی‌تواند کار عمده‌ای در جهت دهی‌ جریان سینما ایفا کند و مسیر آن قطعاً‌ دنباله راهی است که پیش از این برای سینماگران تعیین شده بود. اما با این وجود به صراحت می‌توانم اعلام کنم که عملکرد معاونت امور سینمایی در چهار سال گذشته به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و انتظارها از این معاونت بسیار بیشتر از چیزی است که امروز شاهد آن هستیم. در این چهار سال هیچ گونه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کوتاه و یا بلند مدت برای رسیدن به اهدافی که از آنها یاد شد، صورت نگرفت.

حاصل این عملکرد و کارنامه چهار ساله معاونت امور سینمایی، فیلم‌های تولید شده و به نمایش در آمده در این مدت است که 70 درصد آن‌ها را فیلم‌های کاملاً‌ تجاری تشکیل می‌دهد. گاه در مورد برخی از این فیلم‌ها چنین عنوان می‌شد که دارای پیام‌های اخلاقی هستند اما آنقدر این پیام‌ها سطحی، ضعیف و نازل بودند که امکان استناد به آن وجود نداشت. پس از چهار سال فعالیت معاونت امور سینمایی فعلی می‌توان چنین ارزیابی کرد که حاصل عملکرد سینما به گونه‌ای نبوده که بتوان آن را در جهت هدایت کلان سینما برای رسیدن به اهداف مقدس انقلاب دانست و این ضعف بزرگ و غیر قابل چشم پوشی است.

کد خبر 12342

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =