بنامولایی: در دوره بعد اتاق بازرگانی به دنبال تکمیل کارهای نیمه‌تمام هستیم

رحیم بنامولایی چهره نام آشنای بخش خصوصی در استان البرز و کشور است. وی که طی چهار سال گذشته به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان البرز فعالیت داشته است با حضور در لیست ائتلاف «اتحاد اندیشمندان کار و اشتغال» در انتخابات دور سوم اتاق البرز نیز حضور دارد.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه کسی که بخواهد مدیریت داشته باشد با زیاده خواهی‌ها و خرده فرمایشات و رسانه‌ها طرف است، صحبت های خود را در جمع فعالان اقتصادی آغاز کرد و اظهار داشت: دولت هشتم و نهم شعار بصیرت داد. دولت دهم و یازدهم شعار تدبیر داد. بصیرت یعنی این که آدم ها اهل نظر باشند و تدبیر یعنی مدیریت‌ها احساسی و دسته‌ای نباشد.

وی با تایید این نظر که اتاق بازرگانی فعالیت سیاسی ندارد، اظهار داشت: اما باید توجه داشته باشیم فردی که وارد اتاق بازرگانی می شود باید از سیاست هم اطلاعات داشته باشد.

بنامولایی سال های ۹۸ و ۹۹ را سال های سخت اقتصادی برای کشور دانست و گفت: کسانی باید مسند امور را در دست بگیرند که تعامل، متانت و صبوری داشته باشند و با تدبیر پیش بروند. ما می خواهیم قانون فضای کسب وکار را در اتاق ها اجرایی کنیم که بخشی را در این دوره انجام دادیم و بخش دیگر را باید در دوره بعد اجرایی کنیم. باید تشکلات استان را ساماندهی کنیم تا هم بتوانیم بانک اطلاعاتی جامعی از البرز در زمینه تولید و تجارت داشته باشیم و هم آن را کاربردی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به زیرساختی که در اتاق ایجاد کردیم برای هدایت سرمایه در استان باید تیم کارشناسی تهیه کنیم.  نباید سرمایه های محدود و اندک کشور را هدر دهیم. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی باید بر اساس داشته های خود اقتصاد را هدایت و رهبری کنیم. 

رئیس دور دوم اتاق بازرگانی البرز برای تشکیل کمیسیون ها در دوره سوم شروطی داشت و اظهار کرد: کمیسیون ها به شرطی فعال می شوند که دعوای رئیس و نایب رئیس شدن نباشد. به شرطی این اتفاق خواهد افتاد که کمیسیون ها کار کارشناسی انجام دهند. صاحبان صنایع صاحبان کشور هستند و ما باید قداست صاحبان صنایع را حفظ کنیم و این در شرایطی تحقق می یابد که حرمت اتاق را حفظ کرده و مسائل داخلی را همه جا مطرح نکنیم.

بنامولایی با بیان اینکه باید برای کمیسیون ها در جهت صادرات محور شدن تولیدات استان ها برنامه ریزی داشته باشیم، تاکید کرد: این کاری است که نیاز به ورود انجمن دارد، چرا که ما از سند چشم انداز سالانه به اندازه کافی عقب هستیم. باید منطقه پیام را قدرتمند کنیم و پیام را مرکز باربری کشور کنیم. ان شاء الله اتاق خوبی تشکیل شود که در کرسی های دولت و مجلس نیز حضور داشته باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1235955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =