افرادی که با تأسیس صوری شرکت لیزینگ خودرو در تهران و کرج از 30 نفر متقاضی خرید خودرو کلاهبرداری کرده از سوی ماموران پلیس شهرستان شهریار استان تهران شناسایی و دستگیر شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، «سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان» فرمانده انتظامی شهرستان شهریار با اعلام این خبر گفت : در پی دریافت گزارش های مردمی در خصوص تردد مشکوک افرادی به یک واحد مسکونی ، بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به آدرس اعلامی در شهرک اندیشه اعزام شدند .


وی تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت های نامحسوس ، مأموران دریافتند 3 مرد به همراه دو نفر زن اقدام به راه اندازی یک شرکت سوری در قالب لیزینگ خودرو کرده اند که هر 5 نفر آنها دستگیر و جهت بررسی های بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند .


سرهنگ خیرخواهان افزود : متهمان دستگیر شده در بازجوئی ها اذعان داشتند که این شرکت قبلاً درتهران و کرج در امر ثبت نام از متقاضیان خودرو های لیزینگی فعالیت داشته و از هر مراجعه کننده مبلغ 3 میلیون و 600 هزار ریال به عنوان ودیعه دریافت می کردند که تاکنون با کلاهبرداری از 30 نفر به همین روش  64 میلیون و 600 هزار ریال دریافت کرده اند .


وی گفت : متهمان در ادامه اعترافات خود گفتند که با توجه به اینکه احتمال پیگیری متقضیان متصور بود مدتی پس از فعالیت ، جهت فرار از چنگال قانون ، مکان شرکت را ابتدا از تهران به کرج و سپس به شهرک اندیشه شهریار انتقال داده و یک هفته از حضورشان در شهریار نمی گذشت که از سوی مأموران پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر شدند.


فرمانده انتظامی شهرستان شهریار در پایان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده اند به شهروندان توصیه کرد : قبل از ثبت نام در شرکت هایی تحت عناوین لیزینگ خودرو ، حتماً از اداره ثبت نسبت به اصالت شرکت استعلام گرفته و پس از اطمینان کامل ، اقدام به ثبت نام کنند .

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    مثلا اگه ثبت شرکت واقعی باشه چه فرقی میکنه؟....
  • محمد دومانلو IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    اهمیت موضوع بقدری است که اطلاع رسانی بسیار ضعیف در مورد چگونگی کسب اطلاع از اصالت شرکتهای مزبور قابل توجیه نبوده و تمامی رسانه ها بویژه صدا و سیما شرعا و عقلا در صورت کوتاهی در کمک به مردم برای آنچه ذکر شد قابل توجیه نبوده و سهمی از عواقب این سو استفادها بعهده رسانه ها خواهد بود من بعنوان یک شهروند نمی توانم از عبارت (حتما از اداره ثبت نسبت به اصالت شرکت استعلام گرفته) راه نجاتی پیدا کنم بعبارت چرا روشن و شفاف نمی گویند دقیقا به کجا و چگونه باید مراجعه و کسب اطلاع کرد باید رفت اداره ثبت شرکتها؟ یا ... این چه نحو اطلاع رسانی است؟