انتخاب نوشت: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد؛ تا سه‌شنبه در بسیاری از نقاط ایران رگبار و بادو باران وجود دارد.

سازمان هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد؛ تا سه‌شنبه در بسیاری از نقاط ایران رگبار و بادو باران وجود دارد. به همین دلیل هواشناسی از احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خبر داد و توصیه کرد تمهیدات لازم از سوی سازمان‌های ذیربط جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین برخی رسانه‌های غیررسمی از افزایش رطوبت در جو ایران خبر داده‌اند. رطوبت در تمام ترازها از تمام دریاهای رطوبت‌رسان در حال فوران به آسمان ایران است و در ۶ روز آینده در کوهستان‌های ایران هزاران متر مکعب باران خواهد بارید و حجم زیادی آب پشت سدها ذخیره می‌شود.

از یکشنبه ۹۸/۱/۴ تا چهارشنبه ۹۸/۱/۷ بارش‌های بهاره سنگین احتمالا موجب سیل، طیغان رودخانه‌ها و خسارت گسترده به زیرساخت‌ها در مناطق وسیعی از کشور می‌شود و مسافران نوروزی با بارش‌های مخاطره‌آمیز و سیل‌آسا مواجه می‌شوند.

4242
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    0 0
    اگه مدیریت علمی و دلسوزانه وجود داشت از قبل تمهیداتی اندیشیده می شد تا آب اضافی سدها به آرامی تخلیه شود یا به مناطق دیگر منتقل گردد. برای مثال آب اضافی سدهای کارون می تواند به تالاب های خوزستان یا حتی فلات مرکزی منتقل شود تا بجای بحران آفرینی باعث منافع زیست محیطی و اقتصادی گردد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    0 0
    سوء مدیریت از این شفاف تر؟ تجربه اخیر خوزستان در گلستان و مازندران تکرار شد. نفرین بر مدیران بی سواد و نالایق
  • هشدار زلزله US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    0 0
    در استانهای کرمانشاه ایلام ، بوشهر و سایر نقاط