سرنشینان عقب کپچر فضای زیادی در اختیار ندارند؛ اما فضای صندوق کپچر کمی از تیوولی بزرگتر است و عمق بیشتری دارد اما اگر صندلیهای عقب هر دو خودرو را کامل جلو ببریم حدود ۴۵۵ لیتر فضا برای چیدن بار خواهیم داشت. اینطور به ذهن میآید که خودرو۱۲۰۰ سی سی با این قیمت کارایی ندارد اما این درست نیست زیرا موتور کوچک اما توربو کپچر در کنار گیربکس ۶ دنده دبل کلاچ کشش و شتاب خوبی به این خودرو داده است. دو وضعیت محسوس موتور کم حجم کپچر نسبت به تیوولی این است که: اول کپچر موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی دارد و مصرف سوخت کمتری نسبت به دیگری دارد؛ دیگر اینکه به صورت کاملاً محسوس صدای موتور نسبت به تیوولی کمتر داخل کابین شنیده میشود؛ به طوریکه حتی وقتی موتور را تخته گاز میکنیم صدای زیاد داخل کابین نمیشنویم. طراحی داخلی داشبورد کپچر هارمونی خاصی با طراحی بیرونی آن دارد و از طرفی ذات اکونومی این ماشین را بیشتر نشان میدهد.
در مورد گیربکس کپچرکراس اور، این خودرو ۲ نوع نرمال و اکو دارد؛ در حالت اکو گیربکس دندهها را سبک میکند و در مقابل معکوس کشیدن خیلی مقاومت نشان میدهد اما در مورد نرمال بهتر و باهوشتر عمل میکند با اینکه گیربکس خوبی ندارد و هیدرولیک آن خیلی سریعتر عمل میکند و بلافاصله بعد از فرمان دادن گیربکس دنده میگیرد. نکته منفی گیربکس دبل کلاچ این است که در اول حرکت هنگام استارت خودرو خیلی لخت عمل میکند مثل این است که دیر کامل درگیر میشود که باعث شده است در شتاب گیریهای ناگهانی از حالت سکون، تاخیر واضحی داشته باشیم.
از امکانات رفاهی این خودرو میتوان به: کیلس (ورود بدون کلید به اضافه استارت دکمهای) ، روکش چرمی صندلیها، گرمکن صندلیهای جلو، مانیتور لمسی و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری EPS، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغهای روشنایی در روز، آینههای جانبی برقی تاشو مجهز به گرمکن، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSE، سنسور نور و باران، حالت رانندگی اکو، محدود کننده سرعت، چراغ روشنایی نقطه کور، سیستم فرمان صوتی و شیشههای تیره عقب اشاره کرد. بخش ایمنی رنوکپچر موفق به دریافت ۵ ستاره از شرکت یورو ان کپ در سال ۲۰۱۳ شده است. مشکلات کپچر بیرون زدن سپر جلو در اثر گرما و سرما و همین طور ضعیف بودن رنگ قسمتهای پلاستیکی بدنه به طوری که میتواند با ضربات کوچکی بریزد.
خودرو کپچر مناسب برای سواری در شهر میباشد نه خیلی میکوبد و نه خیلی نرم هست که در سرعتهای بالاتر دچار مشکل شویم نکتهای که در مورد هندلینگ و پایداری این خودرو میتوان گفت در سطح یکسانی قرار دارد به طوری که در سرعتهای بالا کمی بی تعادل میشود و در فرمانهای ناگهانی عقب خودرو تمایل دارد که منحرف شود و سیستم EPSکنترل میکند که البته EPS در کپچر خاموش نمیشود. این خودرو از اکسل نیمه مستقل استفاده میکند که در این رنج قیمتی نرمال میباشد. در مورد سیستم ترمز گیری: کپچر چرخهای جلو دیسکی خنک شونده و چرخهای عقب کاسهای هستند. قدرت ترمز گیری در کپچر کاملاً قابل قبول است و اینطور نیست که بتوان گفت چون عقب آن کاسهای است به آن میتوان اعتماد کرد ولی ذات خودروهایی که چرخ عقب آنها کاسهای است در طولانی مدت با وارد آمدن فشار به آنها کیفیت ترمز گیری افت میکند اما میتوان به آنها کاملاً اعتماد کرد.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار میرود برای خرید و فروش خودرو کپچرکراس اور به بخش آگهیهای خرید خودرو مراجعه کنید.
2121