واکنش چین به تصمیم نهایی آمریکا درباره ایران

ایرنا نوشت: به دنبال تصمیم جدید آمریکا برای عدم تمدید معافیت تحریم‌های ایران، وزارت خارجه چین مجدداً مخالفت خود با تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن علیه تهران را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «چنگ شوان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه دیلی نیوز گفت، همکاری دوجانبه چین با ایران مطابق با قانون است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اما در ادامه از پاسخ به سؤال خبرنگار در مورد تبعیت دولت پکن از به صفر رساندن واردات نفت از ایران امتناع کرد.
در این میان «دونگ شیوچنگ» مدیر تحقیقات سیاست انرژی دانشگاه پکن می‌گوید، شرکت‌های چینی ممکن است برای نشان دادن سطح سازگاری خود با آمریکا واردت نفت خام از ایران را کاهش دهند، اما هرگز خرید نفتی از ایران را به صفر نخواهند رساند زیرا این اقدام در سیاست بلند مدت چین بسیار زیان بار خواهد بود.

به گفته رویترز، چین وارد کننده اصلی نفت ایران و یکی از هشت کشوری است که از سوی آمریکا برای ادامه خرید نفت ایران معافیت شش ماه دریافت کرد.
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه سال گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1252414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    0 0
    وقتی آمریکا مقتدرانه از برجام خارج شد ایران نیز میبایست طبق نظرات خود آقایان آنرا آتش بزند به هر دلیل ماندن در برجام بی خاصیت و منت اروپا رو کشیدن جایز نیست
  • GB ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
    1 0
    دوران مفتخوری و مفت خری نفت ایران تمام شد. حداقل بماند برای نسلهای آینده