هیچ نهادی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا در ماه رمضان را ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: امامی امین گفت: هیچ‌ دستگاه و ارگانی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا در ماه رمضان را ندارد.

محمد امامی امین معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به مخالفت استانداری تهران با برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش کالا در ماه رمضان اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار برای ایجاد نظم در بازار، مخالف برپایی نمایشگاه در ماه رمضان است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار با برپایی جشنواره فروش فوق العاده در فروشگاه‌ها و میادین موافق است.

امامی امین گفت: هیچ دستگاه و ارگانی حق برپایی نمایشگاه عرضه کالا را ندارد.

امامی امین گفت: ما طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج و ماکارونی بودیم.

وی بیان کرد: باتوجه به نزدیکی ماه رمضان مقرر شد اداره قله استان تهران نسبت به تخصیص کالاهای اساسی و توزیع آن هم برای بخش صنعتی و هم برای بخش خانگی اقداماتی را انجام دهد.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران افزود: مقرر شد یک کارگروهی متشکل از استانداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره قله و سازمان میادین میوه و تره بار تشکیل شود تا در خصوص میزان توزیع کالاها تصمیماتی گرفته شود.

وی ادامه داد: باید دست دلالان را از میدان بهمن کوتاه کنیم، چرا که تغییرات قیمتی به دلیل حضور این دلالان بود، لذا تصمیم گرفته شد که مدیریت عملیات اجرایی به شهرداری تهران و سازمان میادین میوه و تره بار سپرده شود تا به عنوان عامل توزیع حضور پیدا کنند و اداره کل پشتیبانی دام وظیفه تامین مرغ گرم را بر عهده دارد.

امامی امین گفت: قیمت توزیع مرغ برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و قیمت بیش از این تخلف محسوب می‌شود و با دلالان مرغ نیز براساس قانون برخورد خواهد شد و در حال حاضر ۳۰ دلال مرغ متخلف در زندان هستند.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان ما شاهد افزایش علفزارها و علوفه هستیم که بر همین اساس قیمت گوشت قرمز نیز رو به کاهش خواهد رفت.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: امیدواریم وزارت بازرگانی که حلقه مفقوده توزیع اقلام در کشور است هر چه زودتر شکل گیرد و شاهد حذف دلال‌ها در شبکه توزیع باشیم و افرادی که درآمدهای نامشروع را به عنوان دلال کسب می‌کنند، باید دست‌شان کوتاه شود.

وی ادامه داد: قیمت نان باید واقعی شود. در حال حاضر حجم و اندازه نان کم شده و نان با قیمت‌های مختلفی به مصرف‌کننده فروخته می‌شود. این را نیز در نظر بگیرید که قیمت آب، برق، گاز و دستمزد نیز افزایش پیدا کرده و نانوا این هزینه‌ها را چگونه باید پرداخت کند، بنابراین ساماندهی قیمت نان در دستور کار قرار گرفته است.

6464

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =