چند دقیقه بعد از آخرین اخطار، پهپاد جاسوسی آمریکا سرنگون شد؟/ روایت سردار حاجی‌زاده از اخطارهای چندین باره

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی قطعات لاشه پهپاد آمریکایی در آبهای سواحل کوه مبارک پخش شده بود و برخی قطعات سنگین نیز غرق شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رونمایی از قطعات پهپاد ساقط شده آمریکایی، در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: این پهپاد سندی بر تجاوزگری رژیم آمریکاست.

>>>بیشتر بخوانید؛

کدام هواپیمای با سرنشین آمریکایی در تیررس موشک‌های سپاه بود؟ 

اهم اظهارات سردار حاجی زاده را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافت طولانی، قریب ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.

*برخی قطعات لاشه این پهپاد در ابهای سواحل کوه مبارک پخش شده بود و برخی قطعات سنگین نیز غرق شده است.

*آخرین اخطار ما به پهپاد جاسوسی امریکا در ساعت ٣ و ٥٥ دقیقه صبح توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داده شد که به دلیل بی اعتنایی آنها، پهپاد در ساعت ٤ و ٥ دقیقه سرنگون شد.

*امروز بقایای این هواپیمای جاسوسی را به تهران منتقل کردیم. این بخش‌ها در محدوده آب‌های سرزمینی ما به صورت شناور روی آب قرار گرفته بودند و ما با قایق‌هایمان، این بخش‌ها را به محدوده خاکی کشور و سپس به تهران منتقل کردیم.

*در دو مرحله و چندین نوبت به این هواپیما اخطار داده شد،  این هواپیمای بدون سرنشین سیستم‌هایی دارد که موقع تماس، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ آن‌ها پاسخی ندادند. آخرین بار توسط قرارگاه پدافند در ساعت ۳:۵۵ اخطار داده شد و وقتی که از آب‌های سرزمینی ما دور نشدند، ساعت ۴:۰۵ آن را سرنگون کردیم.

*آمریکایی ها به اخطارهای ما توجه نکردند ضمن اینکه در همان لحظه ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-8 نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ٣٥ نفر سرنشین دارد؛ می توانستیم آن را سرنگون کنیم اما این کار را نکردیم.

*در هفته قبل هم خود آمریکایی ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و میخواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آنها باز بی توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که MQ-9 بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

*ما از طریق مسئولین وزارت امور خارجه بارها مراتب اعتراض خودمان را اعلام کرده ایم، تیر اخطار را شلیک کرده ایم اما باز هم آمریکایی ها بنایی ندارند که به قوانین توجهی کنند و در چنین شرایطی مشخص است که ما واکنش نشان خواهیم داد.

*«امنیت ملی» خط قرمز ایران است و ما اجازه نخواهیم داد سرزمین‌مان جولان‌گاه کشورهای فرامنطقه‌ای و دشمنان باشد.

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =