۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
سخنی با رئیس جمهور درباره دادگاه مدیران بانک مرکزی

جناب آقای رییس جمهور! همانگونه که اطلاع دارید سه تن از مدیران بانک مرکزی در دادگاه به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فروش غیرقانونی ارز در حال محاکمه هستند و با روالی که پیش می رود احتمالا به زودی به حبسهای سنگین محکوم میشوند.

صرف نظر از اشکالات اساسی حقوقی که به نحوه رسیدگی و کیفرخواست  این پرونده وارد است در اذهان  مردم و به ویژه نخبگان و کارشناسان حقوقی این سؤال پیش آمده است که آیا اقدامات مذکور در کیفرخواست بدون اطلاع جنابعالی و تصمیم گیران اقتصادی کشور بوده و یا همه عزیزان از آن مطلع بوده‌اند و بر آن تاکید داشته‌اند؟

اگر جنابعالی و تیم افتصادی دولت از این موضوع اطلاع داشتند چرا همه سکوت کرده‌اند؟ اگر مداخله در بازار توسط بانک مرکزی جرم است چرا هیچیک از مدیران قبلی بانک مرکزی در ۴۰ سال گذشته محاکمه نشدند؟ میزان مداخله انها چه به صورت رسمی و چه به صورت غیر رسمی بسیار بسیار بیشتر از مداخله‌ای است که در کیفرخواست ذکر شده است. آیا جمهوری اسلامی آنقدر ضعیف شده که فروش ۱۵۰ میلیون دلار از سوی بانک مرکزی در بازار باعث اخلال در اقتصاد میشود؟ آیا یک یا چند قاضی محترم که فاقد دانش اقتصادی کافی هستند میتوانند تشخیص دهند کدام کار دولت اخلال است و کدام نیست ؟ و بر فرض که تشخیص بدهند یک سیاست دولت  اشتباه است آیا این مجوزی میشود که مجریان را محاکمه نمایند؟

در ۲۰ سال گذشته شاهد ادغام دادسراها و دادگاهها در زمان آیت الله یزدی و تفکیک آنها در زمان آیت الله شاهرودی بودیم. آیا برای تصمیم اشتباه تصمیم گیرندگان و مجریان محاکمه شدند؟

جنابعالی در محضر ملت سوگند یاد کردید حافظ قانون اساسی و حقوق ملت باشید اما امروز حتی از مدیران بیگناه خود دفاع نمیکنید چه رسد به حقوق ملت

اگر روند دادگاه ادامه داشته باشد و جنابعالی همچنان نظاره گر آن باشید سایر مدیران کشور به چه دلیل باید دستورات شما را اجرا نمایند؟

آقای سیف در دفاعیات خود مدعی هستند تمام مداخلات در بازار به دستور جنابعالی و با اطلاع تیم اقتصادی دولت، مقام معظم رهبری و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات بوده است . چگونه است که هیچیک از بزرگان تشخیص ندادند که اینکار اخلال است  و مانع آن نشدند ولی یک قاضی که اطلاعاتش از مسایل اقتصادی کشور زیاد نیست،چنین تشخیص می دهد و مدیران صدیق و پاکدست جنابعالی را محاکمه می کند و شما سکوت میکنید؟

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287723

برچسب‌ها