هادی حسینی: مشکل یک بیت از مولانا است

تهیه‌کننده آلبوم «قمارباز» از مشکلاتی که بر سر راه صدور مجوز این آلبوم وجود دارد می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی حسینی تهیه‌کننده جدیدترین آلبوم محسن چاوشی درباره آخرین وضعیت صدور مجوز آلبوم «قمارباز» گفت: «هنوز در شورای موسیقی منتظر مجوزها هستیم، قول‌هایی دادند که مشکل حل شود و به زودی مجوز آلبوم صادر شود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.»

اما مشکل آلبوم «قمارباز» چیست؟ هادی حسینی در پاسخ به این سوال می‌گوید: «یکی از ایرادهای اصلی که گرفته شد، اسم آلبوم بود که احتمالا آلبوم با نام «قمارباز» ارائه نشود چون هنوز در دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسم آن به تایید نرسیده است.»

حسینی در ادامه همچنین به شعری از مولانا اشاره می‌کند که محل بحث اصلی در راه مجوز گرفتن تازه‌ترین آلبوم محسن چاوشی است و می‌گوید: «شعری که گیر دادند همان شعر  تِرَک اصلی آلبوم است و اسم آلبوم هم از آن درآمده. بیتی هم که محل ایراد شده یکی از بیت‌های اصلی شعر است که اگر حذف شود کل شعر باید حذف شود و آلبوم در کل ماهیت خودش را از دست خواهد داد.»

در روزهای گذشته اما در یکی از رسانه‌ها گزارشی منتشر شده بود از متن ترانه‌های بعضی از خواننده‌هایی که این روزها حسابی طرفدار دارند و در آن گزارش به این نکته اشاره شده بود که چرا سخت‌گیری در ترانه تنها به محسن چاوشی و شعر مولانا منحصر می‌شود. هادی حسینی در پاسخ به این سوال می‌گوید: «ماجرا این است که خیلی به ماهیت شعر کاری ندارند و فقط به بعضی لغات حساسیت دارند. ماهیت شعر هر چه می‌خواهد باشد. مثلا درباره همین شعر استدلال ما این بود که ماهیت شعر معنوی است اما گفتند یک کلمه باید حذف شود و حرفشان هم این بود که ما که نمی‌توانیم شعر مولانا را تغییر بدهیم اگر شعر دیگری بود می‌شد گفت همین یک کلمه حذف شود اما درباره این شعر، این یک سطر باید حذف شود تا مجوز بگیرد.»

حسینی در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم مشکل این شعر به زودی حل شود گفت: «با وجودی که شعر در شورای ترانه با ۴رای مخالف در مقابل ۳رای موافق رد شده اما آقای اللهیاری قول‌های مساعدی دادند درباره این که این موضوع به زودی حل شود و بتوانیم آلبوم را در اولین فرصت آماده کنیم.»

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    61 0
    بخندم یا بگریم ؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    71 1
    همون بهتر که مولانا رو ترکیه مصادره کنه، امان از این آدم های تنگ نظر خودرای
  • مهدی NL ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    54 1
    باید تاسف خورد برای شورای ترانه ای که به اشعار مولانا گیر میده و میگه باید فلان قسمت حذف بشه ، اونوقت اینهمه اشعار مزخرف داره خونده میشه و معلوم نیست چطور توانستند به چنین مزخرفاتی مجوز بدند. بعد یکسری می اند میگند که موسیقی ما داره درجا میزنه و ... خب بنظرتون نباید از وزارت ارشاد پرسید که شما برای بالا بردن سطح موسیقی چه کردید؟ وقتی طرف خودش رو بالاتر از مولانا میدونه و به هر دلیلی مخالف اشعار اوست باید به حال شعر و موسیقی ایران تاسف خورد.
  • محسن چاوشی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    35 2
    بابا مجوزمو بدید دیگه چقد سخت گیری میکنید
    • هاشم IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      2 0
      گوله نمک. شور شد خبرآنلاین
  • RO ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    65 0
    ببخشید که شما اون موقع تشریف نداشتین که حضرت مولانا ازتون پروانه ی انتشار بگیرِ جنابان علامه ی دهر!!!
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    58 0
    خنک آن قمار بازی که بباخت هرچه بودش// بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    54 1
    سانسور سازمان یافته، حتی اشعار مولانا هم سانسور میکنن. بعد میگن ازادی هست.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    41 0
    وا. دیوانه ها. مگه می شه یک بیت از یک شعر را حذف کرد و به همان معنا رسید؟
  • رضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    43 0
    خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش / بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر تو به مرگ و زندگانی هله تا جز او ندانی / نه چو روسبی که هر شب کشد او بیار دیگر
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    52 0
    غلبه فرم بر محتوا در جای جای این کشور دیده میشه. از روی صورت آقایون تا پوشش خانم ها
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    8 0
    سانسور جوابگو نیست مجوز بدید.. نتیجه ی عکس داره سانسور شما میخوای اون بیت یا اون جمله دیده نشه با این رفتارتون باعث دیده شدن بیشترش میشید
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    7 0
    این شعرا هم خیلی خوش شانس بودن این زمونه زندگی نمیکردن وگرنه هرروز زندان بودن به اتهام تشویش اذهان عمومی.توهین به.... استفاده زیاد از کلماتی همچون می و ساقی و عشق و یار.حافظ که همش به فکر شراب بود حکمش از همه سنگین تره.خخخخخ