واکنش کردهای سوریه به تصمیم ترامپ درباره ترکیه

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی در نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که تهدیدات آمریکا به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه هرگز موجب توقف عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه نخواهد شد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، ریدور خلیل، مسئول روابط عمومی در نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) در کنفرانس مطبوعاتی در شهر قامشلی در حومه شمال شرقی حسکه اعلام کرد: مواضع سیاسی و محکومیت حمله ترکیه و طرح تحریم اقتصادی آنکارا هرگز موجب توقف عملیات ترکیه و جنایت‌هایش علیه غیرنظامیان نخواهد شد و در درازمدت ممکن است تأثیراتی داشته باشد اما در کوتاه مدت تأثیری نخواهد داشت.

این مسئول گفت: ما به تمامی توافق‌ها و تعهدات پایبند بودیم. هم‌پیمانان ما ضمانت دادند که از ما حمایت کنند اما ناگهان بدون هیچ هشدار قبلی با خارج کردن نیروهایشان از مرزهای ترکیه از ما دست کشیدند. آن‌ها با این کار از پشت به ما خنجر زدند.

وی از مواضع برخی کشورها که از کردها در برابر حمله ترکیه حمایت کردند، قدردانی کرد.

وی گفت: حمله ترکیه باعث ظهور مجدد داعش و افزایش فعالیت‌هایش در قامشلی، حسکه و بقیه مناطق شده است. ما همچنان با ائتلاف برای مبارزه با داعش همکاری می‌کنیم و درحال حاضر در دو جبهه می‌جنگیم جبهه جنگ با ترکیه و جبهه جنگ با داعش.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =