کیهان نوشت:

کارشناسان می گفتند ویروس استاکس نت می تواند فرایند غنی سازی اورانیوم در ایران را برای 2 سال به تعویق اندازد اما گزارش های منتشره این امید اسرائیل را بر باد داد.

این مطلب را نیردفوری کارشناس و تحلیل گر صهیونیست در گفت وگو با شبکه 2 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد. مجری کانال تلویزیون اسرائیل درباره ویروس رایانه ای استاکس نت گفت: غرب و اسرائیل گمان می بردند ویروس استاکس نت فعالیت های هسته ای ایران را برای مدت ها به تعویق می اندازد در حالی که اطلاعات بدست آمده خط بطلانی بر این گمانه زنی بود و نشان می دهد نیروگاه نطنز با سلامت کار می کند.

مجری کانال 2تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: ایرانی ها، سیستم های جدیدی را جایگزین سیستم های آلوده به ویروس استاکس نت کردند.

«نیردفوری» کارشناس صهیونیست در گفتگو با کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: بعد از حمله ویروس استاکس نت به سیستم های رایانه ای برنامه هسته ای ایران، اغلب کارشناسان بر این باور بودند که این ویروس فرآیند غنی سازی اورانیوم را به مدت دو سال به تعویق می اندازد. اما یک مرکز پژوهشی با منتشر کردن گزارشی مفصل درخصوص وضعیت نیروگاههای هسته ای ایران پس از آلوده شدن به ویروس رایانه ای استاکس نت، امیدهای ما را بر باد داد. این گزارش حاکی از آن بود که ایرانی ها دستگاه های سانتریفیوژ جدیدی را جایگزین دستگاه های آلوده به ویروس کردند و فرایند غنی سازی اورانیوم عملا دست خوش تغییر نشده است.

وی با بیان اینکه «این گزارش اسرائیل و غرب را بشدت نگران کرد»، افزود: مسئله دیگری که نگرانی اسرائیل و غرب را دو چندان کرد، این بود که ایرانی ها از تاکتیک های ما برای توقف برنامه هسته ای خود مطلع شدند.

دفوری گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در سایت های هسته ای ایران دوربین هایی را نصب کرده است و تصاویری از تلاش های بی وقفه کارکنان سایت های هسته ای را برای سرعت بخشیدن به روند برنامه صلح آمیز هسته ای نشان می دهند و گویا ایرانی ها برای جبران وقفه ایجاد شده در برنامه هسته ای بطور شبانه روزی فعالیت می کنند.

یک شرکت مطرح در زمینه امنیت اینترنت در تازه ترین تحقیق خود درباره ویروس استاکس نت اعلام کرده است که به دلیل عدم اتصال تاسیسات نطنز به اینترنت این ویروس قادر نبوده است بطور مستقیم وارد آن شود.

روزنامه «نیویورک تایمز» می نویسد: شرکت امنیتی «سیمانتک» در گزارش سالانه خود تاکید کرده است که حمله مستقیمی به نطنز وجود نداشته است.

یکی از مدیران این شرکت گفته است: این احتمال وجود دارد که یک مرکز سری مانند نطنز مستقیماً به اینترنت متصل نباشد، بنابراین یک مهاجم ممکن است سعی کند سازمان های صنعتی را آلوده کند که احتمالا با نطنز تبادل اطلاعات دارند.

/119

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =