ذوالقدر: دولت لایحه تامین امنیت زنان را با دوفوریت به مجلس بفرستد

 فاطمه ذوالقدر می‌گوید: «درحالی که طرح‌ها و لوایح یک فوریتی و دوفوریتی در دستور کار مجلس است و به زودی بودجه سال ۹۹ در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد، قطعا به لایحه تامین امنیت زنان که این همه هم ماده دارد، نمی‌رسیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدتی پیش بود که رضا جعفری، رییس سابق اورژانس اجتماعی اعلام کرد موارد گزارش خشونت علیه زنان نسبت به سال ۹۷ بین ۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش یافته است که بیشترین علت این گزارش‌ها به ترتیب عامل اعتیاد، فقدان آگاهی درباره مسایل زناشویی و اختلالات روانی است. موضوعاتی که در لایحه تامین امنیت زنان به آن پرداخته شده و البته نیاز به فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر از سوی دستگاه‌های مختلف دارد. اما آنطور که فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون زنان مجلس به خبرآنلاین می‌گوید، این لایحه قطعا به عمر مجلس دهم نمی‌رسد.

ذوالقدر از تدوین طرحی با موضوع خشونت علیه زنان در فراکسیون مجلس می‌گوید که فعلا مسکوت مانده است؛ «ما سه ماه پیش طرحی با همین عنوان تامین امنیت زنان در مجلس تدوین کردیم اما وقتی قوه قضاییه لایحه دولت در این زمینه را به دولت فرستاد، طرحمان را به جریان ننداختیم. ما طرح را مسکوت گذاشتیم چون اولویت با لایحه است. خود دولت می‌تواند این لایحه را به مجلس بفرستد و روی آن دوفوریت بگذارد تا در یک هفته بررسی شود. چون لایحه بار مالی ندارد و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته است. دولت می‌تواند کار لایحه را تمام کند و با قید دوفوریت به مجلس بفرستد. ما هم قول می‌دهیم کاری کنیم که این لایحه به تصویب برسد.»

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =