دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره رمز دوم پویا/ چقدر امکان سرقت از حساب‌های بانکی وجود دارد؟

برخی کاربران خبرآنلاین عنوان می‌کنند: «حدود ۸۰ درصد سرقت از حساب به دلیل این است که در یک سایت ناشناس رمز دوم را می‌زنید، اما اگر رمز پویا شود، دیگر این اتفاق نمی‌افتد و با خیال راحت می‌توانید خرید اینترنتی انجام دهید. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش‌های بدون حضور کارت بانکی از ابتدای دی‌ماه اجباری می‌شود و در واقع رمز دوم‌های قدیمی برای این عملیات کاربرد ندارند، اما برخی بانک‌ها این موضوع را زودتر آغاز کرده‌اند.

رمز دوم پویا یا یک‌بار مصرف رمزهایی هستند که در جریان پرداخت‌های اینترنتی و سایر پرداخت‌های بدون حضور کارت، به عنوان رمز مشتری وارد می‌شوند و قرار است که با جایگزینی آن‌ها به جای رمز دوم‌های ثابت، مدت زمان اعتبار هر رمز ۶۰ ثانیه باشد و پس از آن فاقد اعتبار است و باید رمز جدیدی دریافت شود.

در خصوص رمز پویا در نظرسنجی‌ای که در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شده بود، کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «من تا حالا خیلی ازش نشنیدم. فکر کنم تبلیغات مردم‌پسندش کمه، ولی با توجه به اطلاعیه بانک مرکزی می‌گم که خیلی عجله در اجرای این طرح نکنند و بذارند مردم کم‌کم و یا هر بانک جداگانه به طرح بپیوندند. لطفا تجربه بنزین را تکرار نکنید. »

کاربری عنوان کرد: «باید درست تبیین کنند. »

«محمد» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «یک نکته مهم در ارتباط با رمزهای پویا اینه که مسوولان می‌گن باعث کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شه، در صورتی که همین چند روز گذشته سایتی جعلی به نام دریافت رمز پویا شکل گرفته است. به نظر من آگاهی عمومی برای تامین امنیت مالی بر بستر اینترنت اهمیت بیشتری داره و درضمن این طرح خوبه، ولی باید آهسته و بدون اجبار جلو بره. ضروری نبودنش باعث می‌شه که در طی مدت زمان مشخص اشکالات و یا حتی نکات خوبش معلوم بشه، بنابراین اول به صورت اختیاری و در صورت رضایت مردم و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی به صورت اجباری مطرح بشه. »

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «اجباری که نمی‌تواند باشد، چون مشکل‌ساز برای مشتری می‌شود. جایی هستی، آنتن نداری، خط مشکل داره. کلا منطقی نداره که اجباری شود. »

کاربر دیگری نوشت: «بانک‌ها اطلاع رسانی درستی انجام ندادن. »

یکی از کاربران عنوان کرد: «این یعنی هکرها دیگه کاری نمی‌توانند بکنند؟ »

«امیرحسین» کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: «حدود ۸۰ درصد سرقت از حساب، اینه که شما یک سایت ناشناس رمز دوم می‌زنید. اونام رمزت رو برمی‌دارن و حسابت رو خالی می‌کنند. اگه رمز پویا بشه، دیگه اون ۸۰ درصد اتفاق نمی‌افته و با خیال راحت خرید اینترنتی انجام بدید. »

کاربری متذکر شد: «خیلی ساده تشریف دارید. ایمن‌ترین سیستم‌های امینتی هم نفوذناپذیر نیستند، اما این روش یه مقدار مسیر دزدی از حساب‌ها رو سخت‌تر می‌کنه برای سارقان؛ هر چند که اونا بیکار نمی‌نشینند و راه‌های تازه پیدا می‌کنند. بنابراین این درگیری همیشه ادامه خواهد داشت. »

«احسان» کاربر خبرآنلاین نوشت: «در این مملکت به‌جای اینکه روند کارها روزبه‌روز روان‌تر بشود، برعکس است و هر روز پیچیده‌تر از دیروز می‌شود! »

«رضا» عنوان کرد: «آفرین. حرف دل منو زدی. منو مجبور کردن به شعبه خودم در یک استان دیگه مراجعه کنم! »

کاربری نوشت: «نمی‌شه اون ۶۰ ثانیه رو زیادتر کنید؟ افراد مسن‌تر از جمله پدر بنده، توی این مدت کوتاه نمی‌توانند کد رمز رو استفاده کنند، حد اقل ۵ دقیقه بشه بهتره. »

یکی از کاربران عنوان کرد: «دلیل امنیتش همین عمر کوتاه رمزه. این رمز موقت برای اینه که اگر حتی هکری به رمز شما دسترسی پیدا کرد، فرصت استفاده از اون رو نداشته باشه. به‌جاش می‌شه تمام فرم پرداخت رو پر کرد و در مرحله آخر رمز رو وارد کرد. این‌طوری ۶۰ ثانیه احتمالا کافی باشه. البته برای پرداخت‌های تلفنی و ستاره مربعی یکم سخت می‌شه که معمولا افراد مسن از تلفن استفاده می‌کنند. »

«مرتضی» کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: «از بانک‌های دیگه خبر ندارم، ولی اپلیکیشن تولید رمز یکبار مصرف امکان کپی کردن رمز و با کلیک یه دکمه داره و می‌تونه سرعت کار و بالا ببره. »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =