سمینار اخلاق کار در اسلام به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت گروه اسلامی الصابرون نیجریه ، 8 اسفندماه در لاگوس برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که تعداد زیادی از اعضای مسلمان گروه فوق و سایر گروههای اسلامی حضور داشتند، اساتید دانشگاه از دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه ایالتی لاگوس و رایزن فرهنگی اسلامی ایران در نیجریه پیرامون اخلاق کار در اسلام به سخنرانی پرداختند.

دکترعبدالکریم اولاواله پاراموله استاد دانشگاه ایالتی لاگوس و معاون گروه اسلامی الصابرون نیجریه در سخنانی اظهار داشت: بدون شک امروز تنها نظامی که بر اساس اصول اسلامی در جهان اداره می شود نظام اسلامی ایران است و ما مطمئنیم مانند همه عرصه ها کارگران و فعالان تولید ایرانی از حقوق اسلامی و اجرای اصول اخلاقی بهره مند می باشند و این می تواند الگوی خوبی برای جوامع اسلامی و محیط کار و تولید آنان باشد.

در ادامه سمینار عظیمی نصرآباد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه طی سخنانی گفت: از آنجایی که اسلام کامل ترین دین الهی می باشد لذا در تمامی ابعاد زندگی قوانین متقن برای حفظ حقوق انسان دارد لذا حقوق کار در اسلام از مقوله های بسیار مهم می باشد. تأ کید اسلام بر رعایت حقوق کارگران نه تنها در قرآن بلکه درسیره نبوی (ص) و ائمه اطهار(ع) جایگاه ویژه ای دارد. پیامبر اسلام و ائمه هدی در برخورد با کارگران و اجیر شدگان ضمن احترام به آنان حقوقشان را نیز تمام و کمال پرداخت نموده و مردم را نیز به رعایت آن سفارش می نمودند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قانون مترقی کار در ایران اظهار داشت : متأسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی و جوامع اسلامی سایر کشورها چون درک عمیقی از اسلام و حقوق اسلامی ندارند حقوق کارگران پایمال می گردد.
در ادامه سمینار دکتر لاوال جینادو نواه از دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه ایالتی لاگوس گفت: متأسفانه علی رغم اینکه بیش از نیمی از مردم نیجریه مسلمان می باشند کمتر دیده شده است که در امور اقتصاد اسلامی و آنهم جنبه های شرعی و اخلاقی آن بحثی به مطرح شود لذا این سمینار دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

وی افزود : در خصوص جنبه های اخلاقی کار در اسلام و سفارشات قرآن و پیامبر دوستان مطالبی را ارائه کردند و من علاقه مندم در این محفل علمی در باره جنبه های اقتصاد اسلامی و دیدگاههای اسلام نسبت به تجارت ، کار و تولید مباحثی ارائه کنم.
این استاد دانشگاه سپس با اشاره با آیاتی از کلام الله مجید به شرح مفصلی از عقود اسلامی و مجاز در امر تجارت و تولید از قبیل : مضاربه ، مشارکة ، وکالة ،جعاله ، اجاره ، سلم ، استصناع ، مرابحه ، بیع مؤجل ، قرض و ... پرداخت.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =