یک‌سوم از یک‌میلیون نهال در اوایل اردیبهشت کاشت می‌شود/ ثبت شناسنامه درخت به نام شهروندان ویژه برنامه های گرامیداشت روز درختکاری سال ۹۷

قائم مقام شهردار از آغاز کاشت یک سوم از طرح یک میلیون نهال در اوایل اردیبهشت با دستور شهردار تبریز خبر داد و گفت: تمهیدات لازم اعم از جانمایی، بررسی گونه‌های مناسب و آزمایش آب و خاک به منظور کاشت نهال در مناطق ۱۰گانه صورت گرفته است که انتظار می‌رود به دورنمای مد نظر در افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز دست یابیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رسول موسایی در این باره تشریح کرد: سال گذشته بر اساس طرحی که شورای شهر تبریز برای افزایش سرانه فضای سبز ارائه داد، بحث کاشت یک میلیون اصله نهال مطرح شد که بررسی‌ها و کار کارشناسی آن توسط سازمان سیما و منظر شهرداری صورت گرفته و به مناطق ۱۰گانه ابلاغ شده که هر منطقه از کدام گونه نهال و به چه میزان تهیه کند.

او ادامه داد: در همین راستا گونه‌های مساعد هر محدوده و منطقه مشخص شده و در اختیار مناطق ۱۰گانه قرار گرفته است.

قائم مقام شهردار تبریز  با اشاره به طرح‌های تشویقی مدیریت شهری برای افزایش مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز اظهار کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز طرح‌های تشویقی ارائه کرده است که بر اساس آنها شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سازمان و اخذ شناسنامه درختان به نام خود، عهده‌دار نگهداری و رسیدگی به نهال‌های کاشته شده باشند.

او خاطرنشان کرد: این طرح از یک سو به مشارکت مردم در نگهداری فضای سبز می‌انجامد و از سوی دیگر روحیه همدلی و وحدت بین همشهریان را در  حوزه فضای سبز شهری افزایش داده و حساسیت و تعصب آنان نسبت به محیط زیست را بر می‌انگیزد.

موسایی دومین سیاست مدیریت شهری در حوزه فضای سبز شهری را کاشت درختچه‌های زینتی معرفی کرد و افزود: نصف یک میلیون نهال شامل درختچه‌های زینتی است که در صورت رشد آنها در سال‌های آتی، می‌تواند جایگزین گلکاری‌ها در سطح شهر شده و منظره‌ای زیبا و دائمی پدید آورد.

او از کاشت درختان مثمر نیز در طرح یک میلیون نهال خبر داد و یادآور شد:  بخشی از  طرح یک میلیون نهال، مربوط به درختان مثمر است که با توجه به شرایط آب و خاک مناطق، در سطح مناطق ۱۰گانه کاشت می‌شود.

او ادامه داد: اگرچه نگهداری از درختان مثمر سخت‌تر از دیگر درختان است، ولی شکوفه‌های بهاری این درختان و همچنین میوه‌هایی که در فصول دیگر سال می‌دهند، زیبایی مناطق را افزایش می‌دهد و در این بخش نیز بر اساس مطالعات صورت گرفته و متناسب با آب و خاک مناطق، گونه‌های مساعد هر منطقه معرفی و کاشت می‌شود

قائم مقام شهردار تبریز، گل‌کاری‌های سطح شهر را در راستای ایجاد فضایی شاداب و نشاط‌آور معرفی کرده و خاطرنشان کرد: شهرمان امسال درگیر بیماری کرونا بود و ایام نوروز شهروندان در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند، اما شهرداری تبریز و مجموعه تلاشگران آن در خدمات شهری و سازمان سیما و منظر، با گل‌کاری‌های حجیم، نشاط و شادی را به شهر آوردند که زیبایی بی‌سابقه‌ای در سطح شهر رقم خورد.

او اظهار امیدواری کرد: اجرای مجموعه طرح‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، نهضت آسفالت، گلکاری و فضای سبز در سال جاری، بتواند چهره زیبایی به شهر بخشیده و دوباره نشاط و شادابی شهر را فرا بگیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =