۲۵ میلیارد تومان برای عمران روستاهای چابهار در حال هزینه است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای چابهار در زمینه مدرسه سازی، ورزش، کتابخانه، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری توسط این منطقه در حال هزینه است

به گزارش خبرآنلاین از منطقه آزاد چابهار محمداکبر چاکرزهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: منطقه آزاد چابهار در راستای مسئولیت اجتماعی در شهرستان‌های همجوار چابهار، کنارک و دشتیاری اقداماتی را در جهت رشد شاخص‌ها و آبادانی این مناطق را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل، ساخت مجتمع بزرگ آموزشی شبانه روزی پیرسهراب، ساخت زمین‌های چمن مصنوعی روستایی، تکمیل سایت موج سواری رمین، ساخت کتابخانه و خانه فرهنگی روستایی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف سواحل از گواتر و پسابندر تا درک زرآباد گوشه‌ای از خدمات در حال انجام منطقه آزادچابهار است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ادامه داد: ساخت خانه فرهنگ و کتابخانه در برخی روستاهای با جمعیت بالا که فاقد چنین مراکزی هستند از اقدامات مهم فرهنگی است که نقش موثری در توسعه فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ کتابخوانی، شکوفایی استعدادها و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: شروع ساخت ۱۰۰ کلاس درس با پیشرفت مناسب که همه آنها در سال تحصیلی جاری تحویل آموزش و پرورش می‌شود می‌‍تواند گوشه‌ای از مشکلات کمبود کلاس درس در منطقه را مرتفع سازد.

چاکرزهی گفت: روستاهای نوار ساحلی چابهار تا زرآباد کنارک از کمترین امکانات نظیر سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی و تفریحی محروم هستند که با هماهنگی دستگاه‌های متولی، دهیاران و شوراهای اسلامی برای تامین زیرساخت‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که در آینده شاهد رونق گردشگری باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =