متقاضیان ازدواج در سامانه «خودارزیابی کرونا» ثبت نام کنند

مسئول مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین گفت: زوج های متقاضی ازدواج، وضعیت سلامت خود را در سامانه «خود ارزیابی بیماری کرونا» ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ لیدا زرگینی، کارشناس مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط خاص حاکم بر کشور، انجام فرایند ثبت ازدواج مطابق با شرایط قبل از شیوع بیماری کووید۱۹  می تواند منجر به توسعه انتقال بیماری، به دلیل ازدحام و تجمع زوجین و همراهان آنان در مراکز ارائه خدمات زمان ازدواج، دفاتر ثبت ازدواج و یا مراسم جشن ازدواج شود، پس با توجه به ضروری بودن تداوم فرایند ثبت ازدواج زوجین و به تبع آن، ارائه خدمات سلامت زمان ازدواج، ضروریست که زوجین قبل از حضور در مراکز مجری خدمات ازدواج، وضعیت سلامت خود را در سامانه«خود ارزیابی بیماری کرونا»  به نشانی اینترنتی:  salamat.gov.ir ثبت کنند.
او گفت: در صورتی که هر یک از زوجین، علائم ابتلا به بیماری تنفسی، تب بالای ۳۷.۵ درجه و سرفه یا تنگی نفس داشته باشد، از مراجعه به دفتر خانه و مراکز بهداشتی مجری خدمات ازدواج خودداری کنند.
زرگینی تصریح کرد: زوج ها ضمن رعایت فاصله بیش از یک متر و ترجیحا دو متر با سایر مراجعین در فضای دفترخانه و یا مراکز بهداشتی مجری خدمات ازدواج، برای ثبت مطالب ضروری، حتما از خودکار شخصی استفاده کنند و در صورت امکان، ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست به همراه داشته باشند.
کارشناس مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان با اشاره به مراجعه زوجین به مراکز بهداشتی بر اساس تاریخ مندرج در معرفی نامه محضر، تاکید کرد از برگزاری هر گونه دورهمی بیش از شش تن( زوجین و والدین) در دفتر ازدواج، حتی در منزل خودداری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =