۱ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
علی(ع) شهید اشرافیت رفتاری و جمود ذهنی جاهلان

امروز سالروز شهادت مولای متقیان #امیرالمومنین علی(ع) است و میلیونها آزاده، داغدار غم از دست دادن یک #انسان_کامل و کم نظیر هستند که تجلی کامل اسماء خداوند و #صفات_الهی بود، امام علی(ع) توسط نماد تمام و کمال شقی ترین اشقیا و غافل ترین #غفلت_زدگان که در #دینداری پر آوازه بودند به شهادت رسید .

  در طول تاریخ هم مولایمان غریبانه بارها و بارها به دست #غافلان و #ناسیان به شهادت می رسد تا گواهی دیگری بر #مظلومیت  همیشگی حق باشد.#ناکثین، #قاسطین و #مارقین تاریخ همواره مولای متقیان را در غباری از #تحریف ها و ناراستی های ناشی از #اشرافیت های مختلف به ویژه اشرافیت رفتاری ناشی از #جمود_ذهنی مدفون کرده اند تا جلوه واقعی و همیشگی و جاودان #حق_مطلق پنهان بماند.

علی(ع) در ورای این غبارهای #فتنه دیندارمآبان، پیشوای #مظلومان و درماندگان و #مستضعفان هست و بارگاهش بی زرق و برق و #تجملات و تشریفات، محراب سجود و رکوعش بود و همگان در این بارگاه  فارغ از #دین و #مذهب و آیین، متسلی از نفس زکیه مولای متقیان و جویای حقوق خود بودند.

#امیرالمومنین نیازی به #حکومت و ردای #خلافت نداشت و آن را از آب بینی بزغاله بی اهمیت تر و صرفا #حفظ_دین الهی برایش #اوجب_واجبات بود چرا که خود تجسم حکومت الهی بود و به همین دلیل به راحتی عطای کرنش و تعظیم ظاهرگرایان را به مصلحت حفظ دین از طریق خلافت فروخت و سکوت و پیمانبندی در برابر ظلم را به بهای صیانت از اوجب واجبات پذیرفت.

علی، مظهر تمام عیار جلوه های حق تعالی بود، چون در حریم مولای متقیان #تبعیض و #ظلم هیچ راهی نداشت و شمشیر او نه برای گرفتن جان انسانها، بلکه برای #حق_الناس و مرزبندی میان تبعیض و #عدالت از نیام بیرون می آمد. علی(ع) #معیشت مردم را اصل می دانست و نه تنها #بیت_المال، که تمام دارایی و ثروت خود را برای تقویت معیشت مردم به دوش می گرفت. او بیت المال مسلمین را #میزان_العدل جامعه توحیدی می دانست و #اختلاس و #رانت و #رشوه و حقوق و... نجومی در گستره عدل الهیش جایی نداشت و  رانت و حرام  را ابزار حمایت و پاسداری از خویش و دین خدا قرار نداد، چرا که علی با حق بود و حق با علی معنا می یافت .

اما این مولای بزرگ و بی نظیر در طول تاریخ در غبار اشرافیت ذهنی افراطیونی که علی را برای منافع خودشان، مظهر #خشونت، #بی رحمی، #افراط، بی منطقی، #جنگ_طلبی و #اختلاف و تفرقه معرفی می کنند، باز هم مدفون است و برای شناخت مولای متقیان باید غبار را از حقیقت ذاتی وجود علی(ع) زدود تا خداوند از طریق این انسان کامل باردیگر شناخته شود و #جامعه_توحیدی با ظهورِ موجودِ موعود(عج) تشکیل شود.

* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =