۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
موفق‌ترین مدیران جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

مدیریت یک هنر است و موفق‌ترین مدیران جهان هنرمندانی هستند که با هوشمندی، مهارت و چیره‌دستی فوق‌العاده در کارشان به اداره‌ی امور در سازمان می‌پردازند. اگر شما هم قصد دارید تا روزی مدیر یک سازمان، استارتاپ، اداره، مجموعه و یا حتی یک بخش کوچک شوید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید تا رازهای تبدیل شدن به یک مدیر موفق را بدانید.

بیل گیتس معروف (مدیرعامل مایکروسافت)، کریس اونیل (مدیرعامل Evernote)، اسپنسر راسکاف (مدیرعامل Zillow group) و فیلیپ کریم (مدیرعامل Casper) به عنوان برخی از موفق‌ترین مدیران جهان هستند که با هوشمندی کامل مدیریت کمپانی‌های بزرگ و مشهور دنیا را بر عهده دارند. در واقع هرکدام از این افراد در نوع خود بهترین هستند و با احتیاط می‌اندیشند، اما با قاطعیت عمل می‌کنند. یکی از مشخصه‌های این مدیران قوی این است که هیچ هراسی از تغییر ندارند و حتی زمانی که به اهدافشان دست یابند، می‌دانند باز هم جایی برای تغییر و تحول وجود خواهد داشت. بنابراین اگر قرار باشد که کل سیستم کاری را تغییر دهند، در کمال خونسردی و با اعتماد به نفس کامل این کار را انجام می‌دهند. از طرفی تمام این مدیران، راهنما و لیدرهای بسیار توانمندی هستند که راه رسیدن به اهداف را می‌دانند و به راحتی می‌توانند دیگران را متقاعد سازند تا از آن‌ها پیروی نمایند.

موفق‌ترین مدیران جهان از قدرت آینده‌نگری بسیار بالایی برخوردار هستند. تفاوتی ندارد که تیم کاری در هر کدام مرحله از پروژه قرار داشته باشند. مدیران موفق، همواره چندین قدم جلوتر از بقیه‌ی اعضای تیم پیش می‌روند و به همین دلیل می‌توانند آینده‌ی پروژه را پیش‌بینی نمایند و خیلی از چیزها را به طرز شگفت‌آوری حدس بزنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که در کدام قسمت از پروژه احتمال سقوط و کجا احتمال رشد و موفقیت وجود خواهد داشت. همچنین این مدیران از توانایی برنامه‌ریزی و سازماندهی فوق‌العاده‌ای در امور مختلف برخوردار هستند. بی برنامگی، علت هدر رفتن وقت در زندگی اکثر افراد می‌باشد. اما مدیران عالی، می‌توانند روی زمان و وقت خود کنترل داشته باشند و برای تمام اهدافشان برنامه‌ریزی نمایند؛ یعنی پس از شناخت اهداف، اولویت انجام آن‌ها را تعیین می‌کنند و با توجه به شناختی که از آن‌ها دارند، زمانی را برای رسیدن به آن در نظر خواهند گرفت.

موفق‌ترین مدیران جهان افرادی قدردان و صمیمی هستند!

فراموش نکنید که حرفه‌ای بودن در کنار انسانیت، اثربخشی بیش‌تری خواهد داشت. موفق‌ترین مدیران جهان علاوه بر آن‌که در کارشان به معنای واقعی حرفه‌ای هستند، رئیس‌های با احساسی هستند که کارکنانشان همواره عاشق کار کردن با آن‌ها هستند. مدیران موفق برای سخت‌کوشی و تلاش بسیار زیاد زیردستان خود ارزش بسیاری قائل هستند و دائم از آن‌ها صمیمانه قدردانی می‌نمایند. تقدیر از پرسنل کار بسیار ساده‌ایست که در عین حال اثرات بی‌نظیری بر روی اشتیاق، عملکرد و بازدهی کارکنان خواهد گذاشت. بزرگترین مزیت توجه و قدردانی این است که کارکنان رفتارهای مطلوب را تکرار خواهند کرد. به‌علاوه، مدیران لایق تمام کارمندان خود را به خوبی می‌شناسند، برایشان جشن می‌گیرند، با آن‌ها همدردی می‌کنند و حتی گاهی نگران آن‌ها می‌شوند. البته صمیمیت مدیران با کارکنان رابطه‌ی بسیار سختی است که همواره باید آن را در یک وضعیت متعادل حفظ کرد. این ویژگی منحصر به فرد در چنین مدیرانی واقعاً تحسین برانگیز می‌باشد.

با توجه به موارد گفته شده، تمام مدیران موفق جهان از عزت نفس بالایی برخوردار هستند و به خوبی آموزش دیده‌اند که حس صمیمیت و قدردانی آن‌ها نسبت به کارکنان، چیزی از ارزش‌های آن‌ها نخواهد کاست. آن‌ها قطعاً درک می‌کنند که وقتی شخصی وارد سازمانی می‌شود، آمده است که بماند و دلبسته شود. بنابراین با به‌کار گیری سیاست‌ها و استراتژی‌های هوشمندانه، هرگز کاری نخواهند کرد که موجب دلزدگی آن‌ها شوند. مدیران خبره که از کار کردن برای آن‌ها لذت می‌بریم، همیشه برایمان الهام‌بخش خواهند بود. آن‌ها بهتر از هرکسی می‌دانند که بهترین راه انگیزه دادن به کارکنان این است که به آن‌ها قدرت ببخشند. زیرا این امر باعث می‌شود تا نیروهای انسانی قابلیت‌ها و پتاسیل‌های درونی خود را بروز داده و ایده‌های خلاقانه‌ای ارائه دهند. این مدیران با واژه‌ها، رفتار شایسته و از همه مهم‌تر با سرمشق‌بودن به ما می‌آموزند تا تمام رویاهای خود را در سازمان آن‌ها تحقق بخشیم!

مدیران موفق در جهان اعتقادی به شکست ندارند!

موفق‌ترین مدیران جهان یاد گرفته‌اند که به راحتی پا پس نکشند و دوام بیاورند. چرا که هیچ‌کدام از آن‌ها به دنبال شهرت و نام نیستند و اصلاً برای شهرت گام بر نمی‌دارند. بلکه آن‌ها هیچ‌گاه راضی به پذیرفتن جایگاه کنونی خود نیستند و مشتاق دل سپردن به اقیانوس‌های ناشناخته‌ی زندگی هستند. بنابراین واژه‌ی شکست برای آن‌ها تعریف نشده است. آن‌ها می‌گویند هر کجا که دری باشد، کلیدی نیز برای آن در موجود خواهد بود. اگر هم کلیدی برای آن در پیدا نکنند، قطعاً خودشان یک کلید جدید خواهند ساخت. یعنی اگر در پروژه‌ای با شکست مواجه شوند، کل پروژه را حذف نخواهند کرد. در چنین شرایطی آن‌ها یا مسیر رسیدن به هدف را عوض خواهند کرد و یا برخی راه‌حل‌ها را آن‌قدر تکرار می‌کنند تا بفهمند مشکل کار از کجا بوده است.

موفق‌ترین مدیران جهان ریسک‌های واقعی را در کمال آرامش خواهند پذیرفت. نه برای این‌که بی گدار به آب می‌زنند و مدام به دنبال خطر کردن و پذیرش ریسک‌های غیر منطقی هستند. بلکه از آنجایی‌که همواره به دنبال دستیابی به پاداش اعتقادشان به ممکن‌ها هستند. بنابراین تلاش می‌کنند که با الگو بودن، به سایرین هم این حس مثبت را القا کنند تا ریسک‌پذیر باشند و بالاخره روزی هر آن‌چه را که باور دارند امکان‌پذیر است، به‌دست آورند.

تمام موارد فوق‌الذکر ویژگی‌های موفق‌ترین مدیران جهان می‌باشند. آن‌ها علاوه بر دانش فنی مدیریتی، در برخورد با کارکنان خود طوری عمل می‌کنند که در بین آن‌ها محبوب شوند و در عین حال روحیه‌ی مدیریتی و اقتدارشان نیز زیر سوال نرود. البته رازهای تبدیل شدن به یک مدیر موفق صرفاً مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، نیستند. این‌ها فقط برخی از رموز موفقیت یک مدیریت خوب است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌ی آموزش کارفرما و مدیر موفق در سامانه‌ی هوشمند آموزش، استخدام و کاریابی چراغ بهره‌مند گردند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389841