مراحل نصب پکیج دیواری

طی کردن مراحل نصب پکیج دیواری از جمله اولین اقداماتی بوده که غالبا پس از خرید پکیج انجام می پذیرد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مراحل نصب پکیج دیواری حتی بدون داشتن کمترین اطلاعاتی امکان پذیر می‌باشد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که یکی از پیش شرط های اصلی و اساسی در هنگام نصب پکیج، داشتن اطلاعات لازم از قطعات، ساختار و نحوه کار پکیج دیواری می‌باشد. ناگفته نماند که راه اندازی و مراحل نصب پکیج بدون داشتن شناخت و عدم رعایت موارد ایمنی، زمینه مناسب برای بروز حوادث و وقایع خطرناک را فراهم می‌آورد.

بنابراین آشنایی با مراحل نصب پکیج دیواری یکی از مهم ترین مباحث در رابطه با آموزش نصب پکیج دیواری می‌باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مهمترین مراحل نصب پکیج دیواری

تعیین مکان نصب پکیج دیواری

یکی از مراحل نصب پکیج مشخص کردن محل نصب این دستگاه می باشد. متناسب با نوع و موقعیت ساختمان، پکیج های دیواری در آشپزخانه یا بالکن نصب می‌گردند.

 اولین اقدام در جهت نصب پکیج بر روی دیوار، نصب کردن شابلون یا پایه نگهدارنده دستگاه بوده که باید به وسیله پیچ های استاندارد بر روی دیوار مقاوم و مستحکم شود. همچنین در نظر گرفتن فضای لازم و تراز بودن پایه ها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

ارتفاع نصب پکیج دیواری چقدر باید باشد؟

در هنگام نصب دستگاه باید ارتفاع ۱۲۰ سانتیمتر از کف و فاصله ۱۰ سانتیمتر از کابینت و دیوارها رعایت شود.  

شناخت مدل و نوع و ظرفیت های پکیج:

غالبا پکیج های دیواری در دو مدل بدون فن و فن دار در بازار تاسیسات کشور به چشم می‌خورند.

این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف ۲۴۰۰۰ الی ۴۰۰۰۰ کیلوکالری بر ساعت طراحی و تولید می شوند. ناگفته نماند که محل اختصاص پیدا کرده برای نصب پکیج دیواری باید فاقد هرگونه رطوبت باشد.

علاوه بر این، پکیج های دیواری نباید در مجاورت مواد اشتعال زا و وسایل گازسوز نصب گردند.

اتصال لوله آب:

 پس از نصب دستگاه بر روی دیوار، اتصال لوله آب از دیگر مراحل برای نصب پکیج به شمار می رود. قبل از آبگیری پکیج باید نسبت به محکم بودن دستگاه بر روی دیوار اطمینان حاصل کرد. چرا که عدم رعایت این امر در اثر آبگیری و سنگین شدن دستگاه میتواند باعث سقوط و واژگون شدن پکیج شود.

اتصال لوله گاز:

به منظور افزایش ضریب ایمنی و اطمینان، مناسب است که از شیلنگ های استاندارد و دارای قطر مناسب استفاده گردد.

همچنین اتصال شیلنگ با بست های فلزی محکم و تست کردن محل اتصال برای جلوگیری از نشتی، نباید مورد غفلت واقع شود.

نصب دودکش:

نصب دودکش از مهمترین مراحل نصب پکیج دیواری بوده که باید بر اساس استانداردهای لازم صورت گیرد. استفاده از دودکش های دارای قطر مناسب و استاندارد، در خارج شدن گازهای تولید شده در نتیجه احتراق دستگاه بسیار تاثیرگذار و مؤثر است.

استفاده از کلاهک استاندارد به شکل H و طولانی نبودن بیش از حد دودکش از مهمترین مؤلفه ها در این زمینه می‌باشد.

اتصال دو شاخه پکیج به برق:

به منظور حفاظت از دستگاه، نصب کردن کلید محافظ برق از گزینه های کاربردی تلقی می‌گردد.

باز کردن شیرهای ورودی آب:

از دیگر مراحل نصب پکیج دیواری باز کردن شیر ورودی به منظور نشان دادن میزان فشار بار داخل منبع دستگاه می‌باشد. این میزان که توسط یک گیج اندازه گیری فشار نمایان می گردد، مناسب است که بر روی درجه ۱/۵ الی ۲ باشد.

هواگیری پکیج دیواری:

برای انجام این فرآیند پکیج را در وضعیت زمستانه قرار داده تا آب در داخل شوفاژها جریان پیدا کند. پس از وارد شدن آب در درون شوفاژها هواگیری دستگاه صورت می‌گیرد. در هنگام انجام این فرآیند، نگه داشتن فشار آب درون پکیج ما بین ۱/۵ تا ۲ مناسب می‌باشد.

نکات مهم در هنگام نصب پکیج دیواری

به منظور نصب صحیح پکیج دیواری یک سری اصول و نکات بسیار تاثیرگذار و مؤثر است.

فراموش نشود که در هنگام نصب دودکش نباید از دودکش های آکاردئونی استفاده به عمل آورد. چراکه این دودکش ها احتمال بروز حادثه را افزایش می‌دهند.

 یکی از مراحل نصب پکیج دیواری قرار دادن فشار بار دستگاه بر روی میزان ۱/۵ می‌باشد. برای انجام این کار باید از شیر پر کن پکیج کمک گرفت. معمولا این قطعه در قسمت زیرین دستگاه تعبیه و با رنگ مشکی یا آبی مشخص گردیده است. با چرخاندن شیر پر کن در جهت راست و بستن آن میتوان تنظیمات مورد نظر را اعمال کرد.

پس از طی کردن این مراحل نصب پکیج دیواری و تنظیم بار دستگاه بر روی میزان موردنظر، اقدام به روشن کردن پکیج می نماییم. غالبا در ساختار بسیاری از پکیج های دیواری دو حالت تابستانه و زمستانه در نظر گرفته می‌شود. حالت تابستانه تنها آبگرم بهداشتی را در دسترس مصرف کننده قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که درجه مناسب برای سیستم گرمایش ۸۰ و میزان درجه مطلوب برای دستگاه پکیج ۶۰ می‌باشد.  

   چگونه به یک نصاب حرفه ای پکیج دیواری تبدیل شویم؟

ورود به بازار کار پکیج دیواری نیازمند کسب مهارت های لازم برای نصب و تعمیرات انواع مدل های پکیج و رعایت موارد ایمنی می‌باشد. روش های مختلفی برای رسیدن به این تخصص وجود دارد، بهترین روش برای کسب مهارت های لازم جهت موفقیت در شغل نصاب پکیج دیواری شرکت در دوره های آموزش پکیج دیواری در آموزشگاهی معتبر است.

آموزشگاه فنی برق تهران یکی از بهترین آموزشگاه هادر این زمینه است که به صورت کاملا تخصصی و عملی دوره‌های پکیج دیواری را برگزار می‌نماید. این آموزشگاه به صورت تخصصی به آموزش تعمیرات پکیج دیواری و نصب پکیج پرداخته و کارآموزان را برای ورود به بازارکار آماده می‌کند.

دوره های آموزش تعمیرات موبایل، آموزش هوشمندسازی ساختمان، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی، آموزش برق صنعتی و ساختمان، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی برخی از دیگر دوره‌های پرطرفدار این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت فنی برق به آدرس https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406735