شما نظر دادید/ کرونا ما را نابود کرد، ما طبیعت را

کاربران خبرآنلاین چند روز پیش نظرات خود را نسبت به عکسی که به تازگی از سوی رویترز منتشر شده بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عکس منتشر شده توسط رویترز از«شکار ماسک توسط مرغ دریایی» در سواحل بریتانیا، چند روز گذشته با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی روبرو شده است.

این عکس نشان دهنده بحران زیست‌محیطی پلاستیک است که چند سالی است کشورهای مختلف با سیاست‌های مختلف به جنگ آن رفته‌اند، اما در چند ماه اخیر به دلیل اجبار در استفاده از ماسک این بحران دوباره شدید شده است و این عکس دقیقا نشان می‌دهد که چگونه پلاستیک می‌تواند وارد زنجیره غذایی شود. حتی تحقیقی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که ذرات پلاستیکی در بدن انسان هم پیدا شده‌اند.

تاسف

در همین رابطه در خبرآنلاین «نظرعکسی» برگزار شد تا کاربران نظرات خود را نسبت به این تصویر ترسناک اعلام کنند، تعداد کمی از کاربران باور داشتند که این عکس احتمالا واقعی نیست، برای مثال کاربری در این رابطه نوشته است: «ممکنه عوام فریبی رسانه‌ای باشد برای اینکه احساسات مردم برانگیخته شود که در طبیعت اشغال نریزند.»

اما تعداد زیادی از کاربران هم صرفا با یک کلمه در رابطه با این عکس نظر دادند؛ تاسف. برای مثال یکی از مخاطبان خبرآنلاین نوشته است: «انسان هم آرزوست....متاسفم»

هشدار نسبت به آینده

برخی دیگر از کاربران هم به بحران زباله و پلاستیک اشاره کردند، فردی در همین رابطه نوشته است: «نگاهی به میزان سرانه مصرف، علی رغم شمار زیاد فرودستان بیندازید. متاسفانه فقر آموزش، عدم وجود قوانین به روز، اجرا و برخورد نامناسب با قانون شکنان موجبات آینده ای دهشتناک برایمان شده است. با وجود معدود انسانهایی که داوطلبانه به جمع آوری زباله اقدام می کنند. بارها دیده ام که در همین پایتخت، مردمانی ته سیگار و آشغال تنقلات تا ماسک و دستمال مصرفی خود را در سطح شهر و جوی آب می اندازند.»

یکی دیگر از مخاطبان هم نوشته است: «کاش دقت کنیم که اگر چنین کنیم، علی رغم صرف هزینه های کلان نه می‌توانیم جوابی جز بهانه از سازمان‍‌های خاطی در جمع آوری و انهدام زباله بهداشتی داشته باشیم و نه حاصلی جز پسرفت.»

از کرونا تا زباله

برخی دیگر با این تصویر به پاندمی اخیر اشاره کردند، فردی نوشته است: «کرونا ما را و ما طبیعت را نابود می‌کنیم.»

یکی دیگر از مخاطبان چنین نظری داشت: «این پرنده فهمید که ماسک بزند و در خلوتی برود ولی بعضی از مردم نفهمیدند در نظافت کوشا باشید شهر ما خانه ما»

کاربری هم نوشته بود: «اگر اندکی عقلانیت و احترام به طبیعت داشتیم، کرونا به انسان انتقال نمی یافت و به پاندمی تبدیل نمی‌شد.»

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =