از کالای دیجیتال تا لوازم آرایشی و بهداشتی، نیاز به راهنمای خرید دارید!

وقت طلاست، این جمله را در طول زندگی بارها شنیده ­ایم امروزه با توجه به مشکلات زندگی و دغدغه­ های کاری زیاد اهمیت این موضوع بیشتر قابل درک است. با توجه به پیشرفت­ های روزافزون و تغییر سبک زندگی، ناگزیر به انتخاب روش ­هایی هستیم تا زمان بیشتری جهت برنامه ریزی برای ضروریات زندگی داشته باشیم.

تیم حرفه ­ای ببین ببر با بکارگیری کارشناسان زبده در زمینه­ های مختلف و با بررسی اطلاعات و مشخصات کالا، مقایسه برندهای مختلف، شناسایی نقاط قوت و ضعف، اصل یا فیک بودن کالا و موارد بیشمار دیگر به شما عزیزان در انتخاب و خرید کالای مورد نظر یاری می­رساند.

یک دهه پیش شاید تصورش را هم نمی‌کردیم که همه آنچه که نیاز داریم از لوازم دیجیتال و موبایل گرفته تا خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی را به صورت آنلاین بخریم. با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، سایت‌های فروش آنلاین بسیاری قد علم کرده‌اند و روزانه هزاران کالا از طریق آن‌ها فروخته می‌شود.

تیتر مقاله شما را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟ ضرب المثل شیر مرغ تا جان آدمیزاد!

درست است، این روزها هر آنچه که نیاز داشته باشید را می‌توانید از سایت‌های فروش آنلاین خریداری کنید. اما مسئله اصلی اینجاست، چطور محصول یا کالای مورد نیاز خود را از میان انبوهی از برندها و مدل‌های متنوع، انتخاب کنیم؟!

راهکاری ساده اما کاربردی یا راه فراری از میان انبوه سایت‌های فروش آنلاین

در این میان اما به غیر از سایت‌های فروش آنلاین، سایت‌های دیگری نیز شکل گرفتند که هدف آن‌ها اطلاع رسانی در مورد محصولات و کالاهای مختلف یا به عبارتی دیگر، مرجعی برای خریدارانی است که نمی‌دانند کدام کالا یا محصول برای آن‌ها مناسب‌تر است. این سایت‌ها اغلب تحت عنوان "سایت راهنمای خرید" فعالیت می‌کنند.

جالب است بدانید که طبق آمار، بازدید از این گونه سایت‌ها دست کمی از سایت‌های فروش آنلاین نداشته و حتی گاهی کانالی بسیار عالی برای هدایت کاربر به یک فروشگاه آنلاین معتبر هستند.

سایت‌های راهنما در مورد چه می‌نویسند؟

سایت‌های راهنما معمولاً در مورد هر آنچه که کاربر مایل به خرید آن به صورت آنلاین یا آفلاین است، اطلاعات کاملی را در قالب مقاله ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که تمامی این مقالات کاملاً بی‌طرفانه و بدون جانب‌داری هستند و کاربر براحتی می‌تواند از آن‌ها به عنوان یک مرجع معتبر برای انتخاب کالای مورد نظر خود استفاده کند.

لوازم دیجیتال، لوازم برقی منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی و یا حتی غذای حیوانات، جزو کالاهایی نیستند که بتوان آن‌ها را بدون تحقیق و بررسی خرید. درست است که در بسیاری از سایت‌های فروشگاهی آنلاین، مشخصات محصول و نظرات مشتریان قبلی خیلی در انتخاب می‌تواند به ما کمک کند. اما ما گاهی از نیاز خود اطلاع نداریم و این ریشه‌ای‌ترین مشکل است. چون تا زمانی که ندانیم چه کالایی نیاز ما را برطرف می‌کند، نمی‌توانیم خرید درستی داشته باشیم.

بسیاری از مقالات نقد و بررسی، نه تنها در مورد قسمت‌های مختلف یک وسیله اطلاعات مناسبی را ارئه کرده‌اند، بلکه در مورد اینکه کدام مدل از آن کالا مناسب چه افرادی است نیز توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تجربه شخصی

مدتی است که به دلیل شدت گرفتن بیماری کرونا در خانه کار می‌کنم و زمانی‌که به دنبال خرید یک اسپیکر رومیزی بودم تا بتوانم در حین نوشتن خبر به موسیقی مورد علاقه‌ام گوش دهم، به جای اینکه اول به سایت‌های فروشگاهی سری بزنم، عبارت "راهنمای خرید اسپیکر رومیزی" را سرچ کردم. من هم مثل شما می‌خواستم قبل از خرید اطلاعات کاملی از نحوه کارکرد اسپیکر و معیارها و فاکتورهای مهم برای انتحاب کالای مناسب، را جمع‌آوری کنم. سایت‌های زیادی در نتایج جستجو آمدند، اما من به دنبال یک سایت مرجع و قابل اعتماد بودم.

پس برای اینکه بتوانم هم کالای مورد نظر خودم را با توجه به نیاز و بودجه‌ام خریداری کنم و هم برای این مقاله اطلاعات مفید و کاملی جمع‌آوری کنم، تعدادی از این سایت‌های راهنما را بررسی و ارزیابی کردم.

سایت‌های صفحه اول گوگل را بررسی کردم و در نهایت با خواندن مطالب سایت راهنمای ببین و ببر، اطلاعات خوب و کاملی دستگیرم شد. مطالبی که در دسته کالای دیجیتال وجود داشتند برای خرید من عالی بودند چون علاوه بر ارائه نکات ضروری خرید اسپیکر، برندهای مختلفی را نقد و بررسی و در نهایت نیز تعدادی محصول معرفی کرده‌ بودند. این همان چیزی بود که من به دنبالش بودم.

یک پیشنهاد سازنده

به عنوان یک کارشناس، پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید هر نوع کالایی اعم از لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دیجیتال یا حتی وسایل کمپینگ، سایت‌های راهنما را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی از محصول مورد نظرتان کسب کنید. اگر می‌خواهید از مقالات و نقد و بررسی‌های سایت راهنمای ببین ببر استفاده می‌کنید، آدرس آن‌ها bbinbbar.com است. امیدوارم که قبل از خرید هر وسیله‌ای بتوانید اطلاعات کافی را از این سایت کسب کرده و بهترین کالا را با توجه به نیاز و بودجه خود خریداری کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427269