۳ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
موشک دلتا 4 هوی در لحظه‌ پرتاب متوقف شد

پرتاب موشک ماهواره‌بر دلتا-۴ که قرار بود ماهواره جاسوسی ان-رول-۴۴ ایالات متحده را به فضا حمل کند روز شنبه ۸ شهریور سه ثانیه پیش از زمان تعیین شده لغو شد. این موشک قرار بود از سکوی پرتاب پایگاه کیپ کاناورال نیروی هوایی آمریکا به فضا برود.

یورونیوز نوشت: مسئولان ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی (ULA) که موشک‌های دلتا را تولید می‌کند اعلام کردند که لغو پرتاب به شکل خودکار به دلیل نقص فنی در تجهیزات زمینی رخ داده است و موشک دلتا-۴ و محموله‌اش آسیبی ندیده‌اند. با این حال بررسی علت دقیق لغو خودکار پرواز این موشک سنگین به یک هفته زمان نیاز دارد.

موشک دلتا-۴ سنگین، قوی‌ترین موشک ماهواره‌بر ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی است و می‌تواند تا محموله‌هایی تا وزن ۲۹ تن را در مدارهای نزدیک زمین و ماهواره‌ها را تا وزن بیش از ۱۳ تن به مدارهای زمین‌آهنگ پرتاب کند.

این موشک حدود ۷۲ متر طول دارد که آن را پس از فالکون هوی اسپیس‌ایکس به دومین موشک بزرگ فعال جهان از نظر گنجایش تبدیل می‌کند.

این دومین بار است که پرتاب موشک ماهواره‌بر دلتا لغو می‌شود. روز پنج‌شنبه نیز پرتاب اول این ماهواره به دلیل خرابی در تجهیزات زمینی لغو شده بود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =