طرح «یاوران تولید» ضامن امنیت غذایی کشور

رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: در شرایط فعلی کشور در مواجه با تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، طرح یاوران تولید می‌تواند با ارائه راهکارها از سوی محققان، ضامن امنیت غذایی کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان قدرتی عنوان کرد: در پی ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای طرح یاوران تولید، جلسه هماهنگی عملیات اجرایی این طرح باحضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون بهبود تولیدات گیاهی و دامی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، محققین و سایر اعضای حاضر در جلسه در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح یاوران تولید اشاره کرد و افزود : این طرح با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات به صورت مکمل طرح نوین ترویج و طرح محققین معین با هدف انسجام بیشتر بخش تحقیقات و دستگاه های اجرایی و کارشناسان با تجربه اجرا شده است تا مسائل و مشکلات در بخش تولید به صورت میان مدت و بلند مدت طرح موضوع شده و برای آنها راهکار های مناسب اندیشیده شود .
منصور قدرتی رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت : طرح «یاوران تولید» با هدف بهره‌مندی از ظرفیت محققان مراکز تحقیقاتی برای تسهیل انتقال دانش به عرصه‌های تولیدی و به منظور تعامل هر چه نزدیک‌تر همه واحدهای اجرایی، تحقیقاتی و افزایش اثربخشی دانش و تکنولوژی درعرصه‌های تولیدی و اجرایی اجرا می شود.
قدرتی با اشاره به اینکه طرح یاوران تولید می تواند همه مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی را بررسی و برای آن طرح و ایده عملیاتی ارائه کند، افزود: در این طرح مشارکت و حضور فعالانه همه بخش ها از منابع طبیعی، شیلات و دامپزشکی تا بخش های تخصصی سازمان مورد تاکید است.
منصور قدرتی رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان به شکل گیری کمیته های تخصصی منابع طبیعی ،آب و خاک ، دام و طیور، زراعت چوب و باغبانی، شیلات، در طرح یاوران تولید اشاره کرد و گفت: حضور محققین در این طرح باید بسیار پررنگ باشد.
 قدرتی گفت: طرح یاوران تولید نسخه پیشرفته طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است و در این طرح مقرر شد از ظرفیت مراکز تحقیقاتی برای برنامه های کوتاه مدت در حوزه کشاورزی استفاده شود تا برای کشاورزان قابل بهره برداری باشد.
 وی افزود: در این طرح با تشکیل تیم های پایش و نظارت متشکل از محققان و کارشناسان اجرایی، چالش های عرصه تولید بررسی شده و بلافاصله راهکارهای رفع مشکل ارائه می شود تا منجر به حصول نتیجه مطلوب شود و مسیر انتقال دانش به بهره برداران و مزرعه تسهیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =