"مفتاح رایانه افزار" اولین انتخاب برای خرید انواع دوربین مداربسته

آیا می دانید روتر چیست؟ آیا می دانید دوربین های مداربسته چگونه اطلاعات ضبط شده خود را ارسال می کنند؟

مفتاح رایانه افزار که در زمینه فروش و راه‌اندازی انواع تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری و دوربین‌های مداربسته فعالیت دارد، در این مقاله قصد دارد ابتدا به بررسی دقیق روتر و قابلیت‌های آن و سپس دوربین‌های مداربسته و اینکه چگونه می‌توانند به کمک روتر، اطلاعات ضبط شده‌ی خود را در اختیار کاربر قرار دهند بپردازد؛ برای کسب اطلاعات در این زمینه با همراه باشید.

روتر چیست؟

اغلب افراد تصور می‌کنند که منظور از روتر همان مودم است و نمی‌دانند که این دو، دستگاه‌هایی جداگانه با قابلیت‌های متفاوتی هستند؛ روتر دستگاهی است که اطلاعات و داده‌های دستگاه‌های دیگر در شبکه (مانند دوربین‌های مداربسته) را به مقصد انتقال می‌دهد. درواقع روتر موجبات اتصال این دستگاه‌ها به شبکه‌های اینترنتی را فراهم می‌کند.در تعریف دیگرِ روتر چنین می‌توان گفت: روترها نوعی کامپیوترهای ویژه هستند که برای انجام عملیات و وظایف خود نیازی به صفحه کیبورد و نمایشگر ندارند و  از یک پردازنده، چند نوع حافظه دیجیتال و رابط‌های وروردی و خروجی تشکیل شده است.

روترها در شبکه‌های خانگی و یا شبکه‌های مختلف LAN مورد استفاده قرار می‌گیرند و به مانند یک سرور در این شبکه‌ها عمل می‌کنند و آدرس‌های IP خاصی را صادر می‌کنند.نحوه عملکرد روترها براساس جدول مسیریابی است که در داخل خود دارند و مطابق این جدول، داده‌ها را میان شبکه‌های مختلف رد و بدل می‌کنند، روترها در دو نوعِ کابلی و بیسیم وجود دارند و کارکرد هر دوی آن‌ها با هم یکسان می‌باشد؛ تنها تفاوت آن‌ها در قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های مختلف با تکنولوژی‌های متفاوت است.

 مزایای روتر

استفاده از روتر در شبکه مزایای زیادی برای کاربران آن دارد که مهم‌ترین این مزایا به قرار ذیل است:

  • با توجه به نوع روتری که در شبکه استفاده می‌کنید استفاده از هرکدام از آن‌ها موجب کاهش ترافیک شبکه‌ای می‌‎شود.
  • روترها این قابلیت را دارند که آدرس‌های MAC را ارائه و بهترین آدرس آی‌پی موجود در شبکه را انتخاب کنند.
  • روتر ها می‌توانند به دو طریق بی‌سیم و باسیم به شبکه وصل شوند.
  • امنیت روتر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن به شما می‌آید.
  • اطلاعات هرگز در روترها از بین نمی‌روند.
  • روتر قابلیت اتصال به شبکه‌های مختلف مانند WLAN و WIFI را دارد.
  • روترهای بی‌سیم را می‌توان به راحتی به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مختلف متصل کرد.

معرفی دوربین مدار بسته:

دوربین مدار بسته یا CCTV به دوربین‌هایی گفته می‌شوند که در مکان خود ثابت بوده و قابلیت ارسال تصاویر ضبط شده به یک یا چند محل را دارند، دلیل نامگذاری آن‌ها به دوربین مدار بسته ، به نحوه و نوع عملکرد آنها بستگی دارد. از این دوربین‌ های مداربسته به منظور حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ امنیت استفاده می‌شود. دوربین مدار بسته از نظر نوع کارکرد به ۳ مدل دوربین بولت ، دوربین دام و اسپید دام طبقه بندی میشود. همچنین از نظر نوع برند به مدل های مختلف دوربین داهوا ، دوربین هایک ویژن و ... طبقه بندی میشود. دوربین های مدار بسته دارای برندهای مختلفی در بازار می باشد که دو نوع دوربین داهوا و هایک ویژن از برندهای برتر موجود در بازار می باشد.

انواع دوربین مدار بسته به قرار ذیل است:

  • دوربین مدار بسته آنالوگ
  • دوربین‌های آی‌پی (تحت شبکه)
  • دوربین‌ مدار بسته دو منظوره

دوربین مداربسته آنالوگ

اولین نسل از دوربین مدار بسته ، نوع آنالوگِ آن می‌باشد که برای تبادل اطلاعات و داده‌ها از امواج آنالوگ استفاده می‌کنند، برای انتقال صدا و تصویر در این دوربین‌های مداربسته از کابل دورشته‌ای جداگانه‌ای استفاده می‌شود که یکی از این رشته سیم‌ها از افتادنِ نویز بر سیمِ اصلی جلوگیری می کند، کابلی که برای دوربین‌های مداربسته آنالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرد کواکسیال است. البته امکان استفاده از کابل‌های دیگر برای این نوع دوربین‌ مدار بسته وجود دارد.

براساس نام این دوربین‌ های مداربسته می‌توان به میزان کیفیت آن‌ها نیز پی برد، امواج آنالوگ مدام در معرض نویز قرار دارند و نویزهای مختلف ناشی از نوسانات برق بر کیفیت اطلاعات ضبط شده این دوربین‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

مزایای دوربین مدار بسته آنالوگ

  • قیمت ارزان
  • تنوع بالا
  • امکان نصب آسان به دوربین های دیجیتال

دوربین‌های IP تحت شبکه

نسل جدید دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های IP هستند. امروزه در سراسر دنیا کاربران تمایل به استفاده از دوربین‌های امنیتی از نوع دیجیتال را دارند و همانطور که از نامشان نیز پیدا است این دوربین‌ها، تحلیل و ارسال داده‌ها را با استفاده از امواج دیجیتال انجام می‌دهند.دوربین دیجیتال از طریق یک آدرس آی‌پی و در قالب الگوها و قوانین موجود در شبکه به مرکز کنترلِ آن شبکه متصل می‌شود.

دوربین‌های دیجیتال یا آی‌پی با شبکه‌های جهانیِ اینترنت ارتباط بسیار نزدیکی دارند و از این قابلیت برخوردارند که از شبکه داخلی به شبکه اینترنت متصل شوند و یا این که بدون نیاز به شبکه داخلی به شبکه‌های اینترنتی وصل و از این طریق توسط کاربران کنترل شوند.برای تبادل داده در این نوع دوربین‌ها از روتر استفاده می‌شود و بر اساس آدرس IP که هر کدام از دوربین‌ها دارند اطلاعات و داده‌های ضبط شده را برای دستگاه سرور ارسال می‌کنند.

مزایای دوربین‌های تحت شبکه

  • کیفیت بالا
  • امکان استفاده از کابل‌های ارتباطی
  • برقراری ارتباط بیسیم با کیفیت و امنیت بسیار بالا
  • ارسال همزمان تصویر، صدا و برق در شبکه

دوربین‌ مدار بسته دو منظوره

این دوربین‌ها در حقیقت همان دروبین‌های آنالوگ هستند که دارای یک پورت خروجی به منظور اتصال به شبکه هستند. کیفیت این دوربین‌ها دقیقا مانند دوربین‌های آنالوگ است و می‌توان از آن‌ها به هر دو طریق دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه استفاده کرد.بهتر است از این دوربین‌ها زمانی استفاده کنید که سیستم مداربسته به صورت آنالوگ بوده ولیکن نیازمند اتصال چند دوربین به شبکه باشید.

مفتاح رایانه افزار از دانش فنی بالایی در زمینه نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه برخوردار است و برای این منظور از نیروهای انسانی و با تجربه‌ی بالا استفاده و خدمات خود را براساس دانش روز و فناورین نوین دنیا به مشتریان ارائه می‌دهد.

برای ارتباط با شرکت مفتاح رایانه افزار می‌توانید نام شرکت مفتاح رایانه را در گوگل جست‌وجو کنید یا با شماره‌ی ۴۲۹۲۲-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره‌های کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460915