۵ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
حمله نظامی به ایران محدود نخواهد بود

یک کارشناس مسائل هسته ای به خبرآنلاین گفت اگر حمله ای به ایران صورت بگیرد محدود نخواهد بود و کل منطقه را گرفتار خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر حسن بهشتی پور کارشناس مسائل هسته ای درباره احتمال حمه نظامی آمریکا به ایران گفت: حمله به ایران اگر رخ دهد، حمله محدودی نخواهد بود. ایران پاسخ خواهد داد و آنها هم بی پاسخ نمی گذارند و کش پیدا می کند. مساله دیگر این است که نطنز مرکز هسته ای و در حال فعالیت است. حمله کردن به مرکزی که در حال فعالیت و زیر نظر آژانس است، نقض آشکار همه قوانین بین الملل است و آلودگی اش هم همه منطقه را فرا می گیرد . فقط محدود به شمال غرب ایران نشود و آمریکا باید به باقی کشورهای منطقه هم پاسخگو باشد. بنابراین چیزی که مطرح شده یک بلوف سیاسی است.

>>> بیشتر بخوانید:
آنهایی که به دروغ می‌گفتند صنعت هسته‌ای نابود شده گزارش آژانس را بخوانند

آمریکایی ها در موقعیتش هم نیستند. 230 هزار کشته داده اند. خود ترامپ هم همیشه می گفت بوش جنگ را به ما تحمیل کرد که میلیاردها دلار خرج بر روی دست مالیات دهندگان گذاشت. ترامپ اصرار دارد که نیروهای آمریکا را از عراق و افغانستان هم خارج یا حداقل از تعداد آنها کم کند. در چنین سیاستی چطور باید حمله به ایران را طراحی کند؟

ترامپ و مشاورانش می دانند که این یک اتفاق محدود نیست و حتی ممکن است به جنگی منطقه ای بیانجامد. من بعید میدانم که ترامپ چنین ریسکی را بپذیرد. آنها سیاست فشار حداکثری را هم اینطور توصیف می کردند که ما می توانیم با این فشار یک فروپاشی درونی در ایران ایجاد کنیم که بدون شلیک یک گلوله حکومت در ایران ساقط شود.

آنها دنبال چنین سیاستی بودند و چنین حمله ای یا نشان میدهد که به طور کامل از سیاست فشار حداکثری شکست خورده اند و دیده اند که به جایی نرسیده و دولتشان هم به سر آمده. من فکر نمی کنم عملا چنین اتفاقی بیفتد.

مشروح این گفتگو را در این لینک بخوانید:
3 نکته قابل تامل در گزارش آژانس؛ آیا بهانه‌ای برای حمله نظامی می‌شود؟

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    36 5
    یه چیزی که یا می دونید یا وانمود می کنید نمی دونید اینه که آمریکا هیچ اهمیتی براش نداره یه مرکز هسته ای بزنه و حتی کشورهای دیگه هم آلوده بشن .مثلا دلش میخواد بحال مردم افغانستان بسوزه یا عراق و ترکیه .چرنوبیل منفجر شد اروپا الوده شد مثلا چیکارش کردن . این هم که همیشه گفته لازم شد اتمی می زنیم .عرف بین الملل براش کشک هم حساب نمیشه.
    • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      6 0
      حرف شما صحیح اما اولا مقایسه برهه تاریخی حادثه چرنوبیل با زمان فعلی ومعادلات قدرت در آن زمان با حال و نحوه وقوع آن حادثه با یک حمله نظامی خیلی منطقی به نظر نمی رسد وحداقل در یک سال اخیر عکس العمل های ما در بعد نظامی هزینه اقدام در برابر فایده را برای آمریکا بسیار بالا خواهد برد ثانیا این تیتر ((حمله نطامی به ایران محدود نخواهد بود )) با نتیجه گیری از متن گفته های آقای بهشتی پور کاملا مغایر و به دور از امانت داری در امنتشار خبر است
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      1 0
      نابغه، متحدهای منطقه‌ای خودشون چی؟ منافع منطقه‌ای ‌شون چی؟ زدن اسراییل چی؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    11 9
    دادش بزنيد دمتون گرم
  • بهروز GB ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    16 9
    آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیستند، به هیچکس هم جوابگو نیستند. چیزهایی هم که گاه از غرب می شنویم شعارهای فریبکارانه است.آنها براحتی دست به هر عمل حیوانی میزنند مگر بترسند.
    • رضا IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      1 0
      بهروز کجایی دقیقا" کجایی. اون پرچم مال کجاست؟
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    11 6
    جنگ کجا بود بابا!
  • Saeed IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    9 9
    زززرررررشششککک . حمله هه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 6
    چرا آمریکا حمله کنه. آمریکا و اسرائیل هر بلایی که خواستند سر ایران آوردند.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    19 5
    انها اگر حمله کنند قصدشان کاهش قدرت نظامی ایران است. همانند حادثه نطنز که هیچ پاسخی از جانب ایران نداشت. حمله های بعدی هم منجر به جنگ نخواهد شد. نه ملت خسته از سالهای طولانی جنگ و تحریم موافق جنگ اند نه حتی نظامیان مایل به جنگ هستند.
  • FR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    جنگ با اسراییل بسیار خطرناک است و ممکن است ائتلافی بزرگ به حمایت از اسراییل برخیزد.دنیا برای حفاظت از رژیم صهیونیستی متعهد شده است یعنی همان ۵+۱به همراه هند
  • سکووت IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    رهبر اگر اجازه بفرمایند کافیست ندا سر دهند آنوقت معلوم خواهد شد قدرت دنیا با کیست وفقط جنگ تسلیحاتی نخو اهد بود .آنچنان خداوند لعنتشان کرده و خواهد کرد ک دود این کینه آنها در چشم تمام جهان خواهد رفت و صد در صد آنکه وقت همان وعده هست .!!!!!!!!آمریکای غاصب جنایتکار باید بداند ک ایرانی اهل شوخی نیست ک دلهایمان را از باغچه ک عزیزمان باشند بچینند و ما نگاه کنیم ..رهبر دستور بدهند دشمنان خودشان عقب خواهند نشست .حرکت از شما یاری از ما و اگر لازم باشد در صف اول هم خواهیم بود آی رهبر آزاده! آماده ام آماده یاری امام زمان یاااحق
  • علیایی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    عالی