۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹

خانه ملت گزارش داد:

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان عدالت اداری اقدام دولت برای کاهش ساعت کار کارکنان دولتی را به استناد به قانون "مبارزه با فضای آلوده" خلاف قانون تشخیص نداده است.

محسن کوهکن ریزی، گفت: دولت و یا یکی از وزارتخانه‌های وابسته به دولت تصمیم به کاهش ساعت کار اداری گرفته و آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است، در همین حال مرجع قانونی که باید تشخیص دهد اجرای این مصوبه دولت خلاف قانون است و یا خیر با دیوان عدالت اداری است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اعلام کرده است براساس قانون مربوط به آلایندگی و به استناد به قانون "مبارزه با فضای آلوده "چنین تصمیمی را گرفته است، بر اساس قانون؛ تشخیص شرایط اضطراری با مجری قانون است، اکنون مجری قانون با استناد به همین قانون استدلال کرده است که ممکن است از 365 روز سال 200 روز میزان مواد آلاینده رو به افزایش باشد؛ به همین دلیل شرایط اضطراری را تشخیص داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دیوان عدالت اداری به عنوان داور، اقدام دولت را برای ابلاغ کاهش ساعت کار ادارات دولتی به استناد به قانون "مبارزه با فضای آلوده" خلاف قانون تشخیص نداده است.

وی در پایان تاکید کرد: به هر میزانی که یک قانون صریح و روشن و امکان تفسیرهای مختلف را نداشته باشد این استناد به قوانین‌های مختلف کمتر می‌شود و باعث می‌شود اداره تنقیح و تجمیع قوانین در این موارد خاص نظر خود را اعلام کنند.

هفته‌گذشته سازمان بازرسی کل کشور کاهش ساعات کار کارکنان دولت را خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته بود. "مصطفی پورمحمدی" رئیس این سازمان اعلام کرده بود که این سازمان از دیوان عدالت اداری خواسته است مصوبه دولت برای تغییر ساعت کار ادارات دولتی را بررسی کند.

47

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
    0 0
    خلاصه اين دولت بايد درتهران محبوبيت داشته باشه؟ فعلا"همه كارمندان درتهران راضي هستندودارن عاشق دولت ميشن
  • سيمين IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    اين نوع ساعت کاری فقط برای تهرانی ها قانونی ایست يا شامل حال شهرستانی های بدبخت هم ميشود صبه راس ساعت 7:30 بايد کارت ورود بزنيم وساعت 14:30 خروج و پنجشنبه ها نيز می بايست در محل کار حضور داشته باشيم. دلم برای کسانی که از تهران انتقال گرفتن به شهرستانها می سوزد چراکه نه تنهاازنظرحقوق ورفاهی بسياربسياربسيار ضرر کردند در خصوص ساعات کاری نيز بسيارمتضررشده اند.
  • بدون نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    اگر کاهش ساعت کاری امکان پذیر است و خلاف قانون 44 ساعت در هفته نیست لااقل در مورد ساعت کاری خانمها در کل کشور نیز تجدید نظر شود چون ما که در شرکت گاز کار میکنیم از ساعت 7 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر باید سرکار باشیم و هرچه به مدیر عاملمان گفتیم خانمهای دارای بچه زیر 10 سال از ساعت 7.30 صبح کارت بزنند گفت خلاف قانون 44 ساعت در هفته است پس نتیجه می گیریم انتقال به تهران و تلاش برای مهاجرت به تهران حق شهرستانیها است
  • بدون نام US ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    امسال به همان میزان تهران ،در مشهد هم روزهای آلوده وبحرانی را داشتیم نه تعطیل شد نه ساعت کاری کم شد ونه ... ریه ما که ریه نیست زود از تهران منتقل شوید شرایط روز به روز برای منتقلین از تهران به شهرستان ها تسهیل می شود !!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    وقتی کارمفید کارمند را یک ساعت و نیم تخمین زده اند ، اضافه ماندن و اقامت طولانی در ادارات چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ چه کسی خیر می برد؟ حداقل از ناهار و گاز و برق و آب و گازوئیل و مواد مصرفی دیگر کاسته می شود ...
  • ورشوچی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام.باوربفرمائیداینها که در خصوص تخلف کاهش ساعت کاری صحبت می کنندهیچ ادله ای ندارند فقط دنبال مچ گیری هستند.دولت مرجع تشخیص است.دولت از نزدیک زوایای کار رابررسی می کند .دولت است که کارشناس دارد.دولت است که وضعیت کشورها را در این خصوص بررسی می کند.باور بفرمائیدساعات کار موثر ومثمر سمر جهت جلوگیری از اتلاف بیت المال وعمر اشخاص شروع ساعت کاری از9 تا 1 بعد از ظهر است. والسلام.