حدود ۱۳ هزار نفر تاکنون در کاشان به ویروس کرونا مبتلا شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در منطقه کاشان به این ویروس مبتلا شده اند.

سیدعلیرضا مروجی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان تاکنون ۱۱۶ هزار و ۴۰۳ نفر به مراکز تشخیصی و درمانی ۱۶ ساعته مستقر در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند، اظهار داشت: از کل بیماران بستری در بیمارستان های منطقه کاشان تاکنون هشت هزار و ۴۳ نفر مرخص شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در منطقه کاشان روندی نزولی دارد، ابراز داشت: این شرایط به شدت شکننده و خطرناک است و اگر شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند احتمالا شاهد یک شیوع گسترده دیگری از کرونا در منطقه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تحقیات به عمل Hمده درباره مهمترین علل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: بیش از نیمی از مبتلایان با حضور در تجمعات و دورهمی ها گرفتار این رویروس شده اند که به همین دلیل عدم حضور در تجمعات برای پیشگیری از ابتلا ضروریست.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستان های منطقه کاشان بستری شده اند، خاطرنشان کرد: شش نفر از این بیماران در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و دو نفر نیز در بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل بستری شده اند.

مروجی با بیان اینکه چهار نفر از این بیماران اهل شهرستان کاشان و چهار نفر نیز اهل شهرستان آران و بیدگل هستند، ادامه داد: در مجموع در حال حاضر ۷۶ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی دو بیمارستان بستری هستند که سهم بیمارستان شهید بهشتی ۶۳ نفر و سهم بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل ۱۳ نفر است.

وی همچنین از بستری ۲۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های منطقه کاشان خبر داد و تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک زن ۸۶ ساله در منطقه کاشان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا درمنطقه کاشان تاکنون حدود ۱۳هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند، گفت: مهمترین عامل قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا عمل به دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =