بدهی ۵۰ میلیارد ریالی اصناف و فعالان اقتصادی به شهرداری کاشان

مدیر درآمد شهرداری کاشان گفت: اصناف و فعالین اقتصادی بابت عوارض در سال جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال به شهرداری کاشان بدهی دارند.

عباس شافعی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید درآمدهای شهرداری کاشان اظهار داشت: با این وجود کوچکترین وقفه ای در زمینه ارائه خدمات شهرداری کاشان به شهروندان انجام نشد و پروژه های خدماتی و عمرانی همانند قبل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارائه تمام خدمات شهرداری از طریق درآمدهای تعریف شده برای آن انجام می شود، ابراز داشت: برای شهرداری ها در اختصاص بودجه هیچ بندی تعریف نشده است و این موضوع به این معناست که شهرداری ها هیچ بودجه دولتی ندارند و خود باید هزینه های شهر و انجام خدمات تعریف شده را از طریق درآمدهای تعریف شده به دست آورند.

مدیر درآمد شهرداری کاشانی یکی از حوزه های درآمدی شهرداری ها را در بخش عوارض دانست و تصریح کرد: اصناف و فعالین اقتصادی در بخش عوارض در سال جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال به شهرداری کاشان بدهی دارند.

وی همچنین از بدهی ۲۵۰ میلیارد ریالی فعالین اقتصادی و اصناف به شهرداری کاشان در طی پنج تا هفت سال خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع واحدهای صنفی مانند برخی مغازه داران و فعالان اقتصادی غیر مشمول قانون نظام صنفی اعم از بانک ها، مؤسسات مالی، بیمه‌ای، دفاتر پیشخوان، مهندسی و غیره بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند.

بخشودگی ۲۰ درصدی عوارض صنفی

شافعی از بخشودگی ۲۰ درصدی عوارض صنفی سال جاری تا پایان بهمن ماه خبر داد و بیان داشت: اصناف و فعالان اقتصادی در صورت پرداخت مبلغ عوارض معوقات سال‌های قبل تا پایان بهمن‌ماه نیز مشمول این بخشودگی می شوند.

وی با اشاره به بخشنامه استانداری مبنی بر محاسبه عوارض معوقه از اصناف به قیمت روز تاکید کرد: طرح بخشودگی ۲۰ درصدی یک فرصت مطلوب برای اصناف در جهت پرداخت عوارض صنفی سال جاری و معوقات است.

مدیر درآمد شهرداری کاشان تاکید کرد: مالکانی که املاک تجاری خود را به مستاجران اجاره می دهند باید توجه داشته باشند که چون عوارض روی کد ملکی تعریف شده است، مستاجر قبل از تخلیه باید مفاصاحساب عوارض شغلی خود را از شهرداری گرفته و سپس اقدام به تخلیه مورد اجاره کند و در صورتی که این مفاصاحساب توسط مستاجر اخذ نشده باشد، خود مالک ملزم به پرداخت آن است مگر این که در اجاره‌نامه قید شده باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =