نگارش مقاله‌ی محیط‌زیستی؛ مجازات جرم محیط‌زیستی در چهارمحال و بختیاری

یک قاضی در چهارمحال و بختیاری، تحقیق و نگارش مقاله‌ی محیط‌زیستی را به‌عنوان مجازات متخلفان شکار غیرمجاز ۵ قطعه کبک در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان،  چندی پیش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر متخلف شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن شدند. پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به دستگاه قضایی، قاضی دادگاه عمومی بخش ناغان شهرستان کیار، دستور ضبط وسایل شکار را صادر و برای هر کدام از آنان پرداخت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی جایگزین حبس در نظر گرفت. 

درنهایت قاضی با توجه به وضعیت متخلفان، ابراز ندامت، تعهد آنان مبنی بر عدم تکرار جرم و برای افزایش دانش و آگاهی آنان نسبت به محیط زیست علاوه بر تعلیق دوساله مجازات، نگارش مقاله‌ی دست‌نویس ۴۰ صفحه‌ای درباره‌ی شکار پرندگان در محیط‌زیست و قوانین کشورهای پیشرفته در این مورد را برای آنان در نظر گرفت. 

به نظر می‌رسد صدور احکام قضایی جایگزین برای متخلفان زیست محیطی یا همان «احکام سبز»، به دلیل دارا بودن دو جنبه تنبیهی و آموزشی فرهنگی می‌تواند در گسترش سواد و فرهنگ محیط‌زیستی مؤثر واقع شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =