تجهیز تانک‌های سپاه به سامانه دید در شب با برد ۴ کیلومتر/ سامانه ضد میدان مین "واصل" تست شد

تسنیم نوشت: سردار علی کوهستانی دستاوردهای جدید سازمان جهاد خود کفایی نزسا در رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ را تشریح کرد.

سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، درباره دستاوردهای این سازمان که در رزمایش پیامبر اعظم 16 بکارگیری شد، گفت: در این رزمایش برای اولین مرتبه در کشور  سامانه دید در شب تانک و نفربر با برد 4 کیلومتر عملیاتی شد.

وی با موفق ارزیابی کردن تست این سامانه گفت: سامانه دید و کنترل آتش شبانه که توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا طراحی و تولید شده است از جمله نیازمندی‌های یگان‌های زرهی نیرو برای عملیات در شب بود که با تلاش متخصصان این سازمان این نیاز مرتفع شد. تا پیش از این ادوات زرهی به سامانه هایی با برد 400 متر مجهز بودند که با تجهیز به سامانه جدید این برد به 10 برابر افزایش یافته است.

سردار کوهستانی ادامه داد: این سامانه قابل استفاده برای توپچی، راننده و فرمانده تانک است و همچنین قابلیت ارسال تصاویر سایت توپچی و فرمانده تانک به مرکز فرماندهی و کنترل را دارد.

وی عملیاتی شدن تیربار بهینه شده ثُعبان را از دیگر دستاوردهای این سازمان در رزمایش پیامبر اعظم 16 عنوان و تاکید کرد: این سلاح جدید در جریان رزمایش در اختیار تیم‌های عملیاتی نیرو ویژه قرار داده شد که بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده از کارایی مناسبی در نقش یک تیربار هجومی برخوردار بوده و به زودی به  عنوان تیربار هجومی سازمانی در اختیار یگان‌های نیروی زمینی قرار می‌گیرد.

تجهیز تانک‌های سپاه به سامانه دید در شب با برد ۴ کیلومتر/ سامانه ضد میدان مین "واصل" تست شد

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تجهیز پرنده‌های مولتی روتور به بمب‌های سبک از دیگر دستاوردهای این سازمان در رزمایش اخیر بود. این بمب‌ها که در حدود 3 کیلوگرم وزن دارند به سفارش نیروی زمینی و برای استفاده در ماموریت‌های خاص و در مناطق صعب العبور و به منظور هدف قرار دادن نفرات و سنگرهای انفرادی طراحی شده اند. نسل بعدی این بمب‌ها وزنی در حدود 5 کیلوگرم خواهد داشت که قدرت تخریب و نفوذ آن نسبت به نسل قبلی افزایش خواهد یافت.

تجهیز تانک‌های سپاه به سامانه دید در شب با برد ۴ کیلومتر/ سامانه ضد میدان مین "واصل" تست شد

سردار کوهستانی با بیان اینکه در جریان این رزمایش همچنین دو محصول دیگر جهاد خودکفایی عملیاتی شدند گفت: رونمایی از یک مین کنار جاده‌ای جدید با قدرت تخریب بالا و همچنین عملیاتی شدن مین معبر بازکن "واصل" از دیگر دستاوردهای نیروی زمینی در رزمایش پیامبر اعظم 16 بود. سامانه معبر بازکن واصل در حقیقت یک مین پرتابه‌ای است که به شکل دو خرج پرتابی از روی لانچر به سمت معابر آلوده به تله‌های انفجاری و میادین مین شلیک شده و با انفجار خود قادر به پاکسازی محیط‌های آلوده است. البته ساخت این سامانه به چند سال قبل باز می‌گردد که در این رزمایش با موفقیت مورد تست وارزیابی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در این رزمایش برای نخستین مرتبه از پهپادهای هدف ساخت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی به منظور تست سامانه های پدافندی استفاده شد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486998

برچسب‌ها